اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش لنگرود:

شناسایی افراد بی‌سواد تنها با کد ملی ممکن نیست

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش لنگرود گفت: در اختیار داشتن تنها کد ملی در جمعیت شهری برای شناسایی افراد بی‌سواد ناممکن است.

شناسایی افراد بی‌سواد تنها با کد ملی ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رحیم شیخ طاهر صبح امروز در جمع مدیران مجتمع‌های آموزشی اطاقور و کومله این شهرستان شناسایی افراد بی‌سواد را کاری بسیار مشکل دانست و اظهار کرد: در اختیار داشتن تنها کد ملی در جمعیت شهری برای شناسایی افراد بی‌سواد ناممکن است.

وی افزود: آمار خروجی سوادآموزی که طبق خوداظهاری مردم برای افراد واجدان شرایط سوادآموزی اطلاق می‌شود به دلایل مختلف مانند عدم دقت و یا صداقت در پاسخگویی به سئوالات آمارگیران، قابل استناد نیست اما با وجود این مسئله تمام وقت خود را برای شناسایی افراد بی‌سواد معطوف کرده‌ایم.

این مسئول، با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمود بی‌سوادی یک نقیصه است، گفت: این نقیصه باید در کشور برطرف شود و ما تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار می‌بندیم و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

معاون آموزش و پرورش گیلان نیز در مراسم مذکور به تبیین برنامه‌های سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحول در آموزش و پرورش نیاز است که به برخی از پرسش‌ها و ابهامات پاسخ داده شود.

محمد امیری، درباره رتبه سوادآموزی کشور در دنیا ابراز کرد: ایران در دنیا رتبه 86 باسوادی است و در منطقه نیز جایگاه پانزدهم را دارد.

وی، اولویت تدریس در کلاس‌ها را با آموزشیاران دانست و تصریح کرد: در گذشته اگر آموزشیاران در یک سال شش ماه کلاس نداشتند مشمول ترک خدمت نمی‌شدند اما اکنون آموزشیاران اگر یک ماه کلاس نداشته باشند ترک خدمت محسوب می‌شوند.

این مسئول، با اشاره به اینکه پیش‌نویس طرح تشویق و الزام سواد آموزان به یادگیری سواد آماده شده است، خاطرنشان کرد: این طرح پس از تصویب اجرایی می‌شود و بسیاری از مشکلات تشکیل کلاس از این طریق قابل حل است.

در مراسم مذکور مشکلاتی نظیر کمبود واجدان شرایط برای کلاس‌گذاری در لنگرود، نداشتن مرخصی آموزشیاران در طول سال، عدم پرداخت به موقع حقوق آموزشیاران و... به بحث و بررسی گذاشته شد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول