اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین خبر داد

اعزام 731 گروه جهادگر به مناطق محروم استان قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در طرح هجرت امسال 731 گروه جهادگر به مناطق محروم استان قزوین اعزام می‌شوند.

اعزام 731 گروه جهادگر به مناطق محروم استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیجان توکلی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اردوهای هجرت بسیج سازندگی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در بخش سازندگی بسیار فعال است و تاکنون توانسته برنامه‌های طرح هجرت را به صورت کامل و با موفقیت اجرا کند.

وی تکیه بر مسائل فرهنگی و عمرانی و تلفیق این دو موضوع مهم را از جمله فعالیت‌های ارزشمند بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: تلفیق کارهای عمرانی و فرهنگی سبب شده استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور محسوب شود.

این مقام مسئول تعهد بسیج سازندگی استان قزوین در اردوهای هجرت را 500 هزار نفر روز برشمرد و تصریح کرد: به همت مسئولان استان قزوین بسیج سازندگی توانست بیش از تعهداتش عمل کند و خدماتش را به بیش از 685 هزار نفر روز برساند.

وی تشریح کرد: در سال 90 بیش از 177 اردوی جهادی شامل اردوهای جهادی دانشجویی، محلات، مساجد، طلاب و مهندسین در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی به مناطق محروم اعزام و تعداد پنج هزار و 600 نفر در کلاس‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد این سازمان شرکت کردند.

این مقام مسئول ابراز کرد: بسیج سازندگی در عرصه فنی و حرفه‌ای تعداد 53 کلاس شامل آموزش زعفران‌کاری، پرورش قارچ، خیاطی و پرورش گیاهان دارویی، تعمیر موتور سیکلت، رایانه، نازک‌کاری، قالیبافی، سفره‌آرایی، قلاب‌بافی و پسته‌کاری برگزار کرده است.

وی ایجاد 4 هزار و 100 نفر اشتغال موقت را از مهمترین فعالیت‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و ادامه داد: در عرصه نوسازی مدارس 181 باب مدرسه بهسازی و مرمت شد و در مجموع بیش از 39 هزار نفر روز فعالیت صورت پذیرفت.

توکلی غنی‌سازی اوقات فراغت، با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی‌، خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در روستاها و نقاط محروم کشور را از اولویت‌های طرح‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: پروژه‌هایی که در بسیج سازندگی تعریف می‌شود کاملا زود‌بازده، گسترده، فراگیر، فاقد پیچیدگی تخصصی است.

وی گفت: خدمات حمایتی، فنی و حرفه‌ای، بهداشتی و درمانی، آموزشی و پژوهشی، بهسازی، نوسازی و زیباسازی مدارس، منابع طبیعی‌، کشاورزی و آبخیزداری، خدمات عمرانی و آبادانی روستایی از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین بیان کرد: با همکاری بسیج فرهنگیان و سازمان آموزش و پرورش تعداد 194 کلاس تقویتی و جبرانی برای 22 هزار نفر از دانش‌آموزان استان برگزار شد و تعداد 22 هزار و 225 نفر روز فعالیت آموزشی صورت گرفت.

وی احداث بیش از 82 کیلومتر کانال‌ انتقال آب کشاورزی در بیش از 97 روستای استان قزوین از سال 85 تاکنون به منظور استفاده بهینه از آب و افزایش سطح زیر کشت را از مهمترین فعالیت‌های کشاورزی عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی از رویکردها و اولویت‌های اصلی طرح هجرت 3 است و در سال گذشته در کنار فعالیت‌های عقیدتی و ورزشی این برنامه‌ها را اجرا کردیم.

توکلی اظهار کرد: مسئولان از همه طرح‌های بسیج سازندگی حمایت مالی و معنوی کرده و این مهم سبب سربلندی استان قزوین شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هفتم تیرماه سال جاری افتتاح اردوهای هجرت کل کشور از استان قزوین آغاز می‌شود و این مهم به برکت تلاش‌ها و حمایت‌های مسئولان استان محقق شده و نشان‌دهنده موقعیت برتر استان در سطح کشور است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول