اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه گیلان:

فرسودگی شغلی موجب ایجاد عوارض روانی می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه گیلان گفت: فرسودگی شغلی موجب کاهش کارایی، از دست رفتن نیروی انسانی و ایجاد عوارض جسمی و روانی به ویژه در حرفه‌های خدمات‌رسانی می‌شود.

فرسودگی شغلی موجب ایجاد عوارض روانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فاطمه پورآقارودبرده ‌در جلسه بررسی ارتباط سلامت روانی و فرسودگی شغلی، اظهار کرد: فرسودگی شغلی یکی از عوامل مهم در کاهش کارایی، از دست رفتن نیروی انسانی و ایجاد عوارض جسمی و روانی می‌شود که سالم‌سازی محیط اجتماعی و اقدام‌های پیشگیرانه و بازدارنده نقش موثری دارد.

وی، با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده، بین مولفه‌های سلامت روان و فرسودگی شغلی رابطه معناداری وجود دارد، افزود: عامل نیروی انسانی همواره به عنوان یکی از عوامل موثر در بقای سازمان‌ها بوده و اتخاذ سیاست‌های صحیح راهبردهای مناسب و برنامه‌های موثر ضروری است.

عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه نیز در جلسه مذکور امنیت و چگونگی استقرار و تداوم آن را از جمله اساسی‌ترین اهداف و وظایف نظام‌های سیاسی دانست و اظهار کرد: نهادینه شدن این مقوله متضمن عملکرد عناصر در حوزه‌های مختلف است.

اسماعیل بلالی، امنیت اقتصادی را شاکله امنیت عمومی خواند و تصریح کرد: بیکاری و فقر یکی از ریشه‌های مهم بزهکاری و کج‌روی افراد جامعه محسوب می‌شود که هزینه‌های گزافی برای فرد و جامعه است.

وی، گسترش اشتغال و درگیر کردن افراد جامعه با فعالیت‌های اقتصادی را بهبود زیربنای اقتصادی نامید و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند موجب بهبود شرایط امنیت شود.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول