اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای قزوین:

جوانان با کسب مهارت در هر شغلی موفق می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین گفت: جوانان با کسب آگاهی و آموزش‌های لازم مهارتی در هر شغلی به راحتی می‌توانند موفق شوند و اشتغال پایدار را برای خود ایجاد کنند.

جوانان با کسب مهارت در هر شغلی موفق می‌شوند

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: باید آموزش‌های مهارت شغلی به تناسب نیاز و بازار کار جامعه به جوانان ارائه شود تا محصولات تولیدی آنها فروش خوبی در بازار داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از جوانان در ایجاد اشتغال‌زایی ناموفق هستند، ابراز کرد: این جوانان به دلیل اینکه در شغل خودشان به روش درستی نتوانستند آموزش کسب کنند، ناموفق می‌شوند زیرا بدون آموزش مهارت شغلی و استانداردهای لازم، هر جوانی در هر شغلی ناموفق می‌شود.

این مقام مسئول توضیح داد: اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای مهارت‌های شغلی را به دو صورت سخت و نرم به جوانان روستایی آموزش می‌دهد که در آموزش مهارت حرفه سخت‎کاری مانند گوهرتراشی و در آموزش مهارت حرفه نرم مانند شیوه اشتغال در خانه، شیوه بازاریابی شغل، دریافت و پرداخت مواد اولیه، ارتباطات با بازار و مدیریت فروش به آنان آموزش داده می‌شود تا بتوانند در حرفه مربوطه موفق شوند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: بسیج سازندگی استان قزوین هر ساله در قالب طرح هجرت 3 نیروهای متخصص را به اداره کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای معرفی می‌کند و این اداره از این نیروها برای آموزش به جوانان روستایی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کند.

اشتغال پایدار سریع‌تر در بین جوانان ایجاد شود

وی با بیان اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به ایجاد اشتغال‌زایی پایدار برای جوانان می‌توانند با اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای همکاری کنند، ابراز کرد: این اداره آمادگی کامل برای همکاری دارد تا مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به شیوه مؤثرتری به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود.

حسینی بیان کرد: با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی استان قزوین می‌توان سریع‌تر اشتغال پایدار را در بین جوانان ایجاد کرد و تحقق این مهم نیازمند انسجام همگانی است.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین اظهار کرد: مهارت مادر بودن، چگونگی تربیت فرزندان و همسرداری به مادران آموزش داده می‌شود تا بتوانند در تربیت فرزندان موفق باشند و فرزندان سالمی را برای جامعه تربیت کنند و منشاء خدمات مفید به دیگران در جامعه باشند.

بسیج منشا خدمات بزرگ در جامعه است

وی ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار و جامعه به افراد جویای کار را از اهداف اداره کل آموزش‌ فنی‌ و‌ حرفه‌ای عنوان و بیان کرد: با آموزش‌های مطلوب‌تر به جوانان می‌توان موفقیت اشتغال آنان را ارتقا داد.

این مقام مسئول یادآور شد: بسیج منشاء خدمات بزرگ است که امیدواریم با بررسی و برنامه‌ریزی دقیق‌تر بتوان برای رفع مشکلات بهترین اقدامات انجام شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول