اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی خبر داد

ایجاد 16هزار فرصت شغلی برای محرومان خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان‌جنوبی از ایجاد بیش از 16هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های محروم و اقشار آسیب‌پذیر این استان خبر داد.

ایجاد 16هزار فرصت شغلی برای محرومان خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمد اکبری ظهر امروز در نخستین همایش زکات با محوریت مساجد در شهرستان فردوس اظهار داشت: طی سال‌های اخیر رویکرد امداد به سوی توسعه مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت پیش رفته است.

وی گفت: با وجود مشکلات، خشکسالی‌ها و محروم بودن استان خراسان جنوبی در حال حاضر بیش از 25 درصد منابع مالی استان از محل مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران تامین می‌شود.

مدیرکل امداد استان خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی در سال گذشته مقام سوم مشارکت‌های مردمی در سطح کشور را کسب کرد و شهرستان فردوس نیز در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی مددجویان در سطح استان علمدار و پیشتاز است.

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان فردوس رتبه سوم جذب مشارکت‌های مردمی در سطح استان را داراست، تصریح کرد: درآمدهای شهرستان فردوس در سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار بود و در حال حاضر نیز بیش از هفت درصد منابع مردمی در سطح استان مربوط به شهرستان فردوس است.

وی مساجد را یکی از کانون‌های بزرگ اسلامی دانست و یادآور شد: از مصداق‌های طرح امداد محله، مسجد محوری است و در این طرح مساجد به کانونی برای شناسایی و خدمات‌دهی به محرومان تبدیل می‌شود.

مدیرکل امداد استان خراسان جنوبی با اشاره به تصویب قانون زکات توسط مجلس گفت: بر اساس این قانون دولت معادل زکات جمع‌آوری شده در شهرها و روستاها به آن شهر و استان کمک می‌کند و زکات جمع‌آوری شده در راستای کمک به محرومان و امور عمرانی شهرها هزینه می‌شود.

اکبری افزود: پرداخت زکات سبب برکت در زندگی انسان و مانند نماز سبب قرب و نزدیکی به سوی خداوند متعال می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول