اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

ایجاد 72 هزار فرصت شغلی صنایع دریایی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی از ایجاد 72 هزار فرصت شغلی صنایع دریایی در سال جاری در کشور خبر داد.

ایجاد 72 هزار فرصت شغلی صنایع دریایی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا رزاقی عصر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی استان فضای فعالیت در گیلان را بسیار مطلوب دانست و اظهار کرد: تلاش‌ها در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید ویژه باشد.

وی بر برطرف کردن نواقص تاکید کرد و افزود: گیلان ظرفیت‌های بالایی در عرصه‌های مختلف دارد و از این فرصت‌ها باید استفاده کرد.

رزاقی با اشاره به تفویض اختیار از مرکز به استان‌ها، تصریح کرد: مشاغل خانگی در اولویت ایجاد اشتغال است.

مدیرعامل شیلات ایران به ایجاد یک‌هزار و 100 فرصت شغلی در زمینه شیلاتی در استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: امسال 72 هزار شغل صنایع دریایی در دریای شمال و جنوب کشور تعریف شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل‌های مذکور به غیر از فرصت‌های شغلی آبزی‌پروری است، خاطرنشان کرد: دولت اصولگرا آماده خدمت به مردم است.

رزاقی همچنین سند آب‌بندان 100 هکتاری کیاشهر را در دست اقدام خواند و بیان کرد: آب‌بندان کیاشهر پس از تعیین تکلیف واگذار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به تخصیص اعتبارات پروژه‌های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: رودبار با 12.66 درصد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

محمدحسین اصغریان با بیان اینکه رشت با 11.87 درصد در رتبه دوم تخصیص اعتبارات پروژه‌های کشاورزی قرار دارد، افزود: رودسر رتبه سوم را کسب کرده است.

وی ادامه داد: تالش با 8.22 درصد، صومعه‌سرا با 7.65 درصد، آستانه اشرفیه با 7.47 درصد، شفت با 6.68 درصد، انزلی با 4.94 درصد، لاهیجان با 4.87 درصد، لنگرود با 4.53 درصد، فومن با 4.26 درصد، رضوانشهر با 4.2 درصد، املش با 4.15 درصد، سیاهکل با 3.34 درصد، ماسال با 2.93 درصد و آستارا با 2.75 درصد در رتبه‌های بعدی اختصاص اعتبارات در بخش کشاورزی قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه کارگروه کشاورزی استان به ایجاد 500 هزار شغل در بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در اولویت اشتغال هستند.

اردشیر روحی با اشاره به اینکه جوانان روستایی در طرح‌های کشاورزی مد نظر هستند، تصریح کرد: گیلان دومین استان کوچک کشور است و در واگذاری زمین محدودیت داریم.

وی ابریشم را محصول راهبردی گیلان نامید و بیان کرد: سال گذشته در تولید پیله ابریشم 20 درصد رشد داشتیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول