اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سمینار علمی ـ آموزشی "هوش هیجانی" عنوان شد

هوش ‌هیجانی نقش مهمی در رهبری و توسعه شغلی و زندگی دارد

خبرگزاری فارس: عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران گفت: هوش ‌هیجانی نقش مهمی در رهبری و توسعه شغلی و زندگی دارد و از جمله کاربرد‌های آن در محیط کار توسعه شغلی، به‌سازی مدیریت، اثربخشی گروهی، انعطاف‌پذیری و نگرش مثبت است.

هوش ‌هیجانی نقش مهمی در رهبری و توسعه شغلی و زندگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌ قدس رضوی، علی شاه‌حسینی در این سمینار که توسط مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان ‌قدس رضوی برگزار شد، ضمن مقایسه هوش ‌منطقی و هوش هیجانی اظهار کرد: هوش منطقی را نمی‌توان از طریق تجربه یا آزمایش تغییر داد، ولی هوش هیجانی و قابلیت‌های عاطفی مهم را می‌توان به کودکان آموخت و سطح آن را در بزر‌گ‌سالان ارتقا داد.

وی با بیان اینکه آموزش و یادگیری در سازمان‌ها از وظایف مدیران است، گفت: مدیر موفق سعی در ایجاد و تقویت هوش هیجانی در کارمندان خود دارد، چرا که عامل ایجاد ارتباط بین افراد هوش میان فردی است.

شاه‌حسینی افزود: مدیران سازمان با استفاده از هوش هیجانی می‌توانند علاوه بر کنترل احساسات و تکانش‌‌های خویش، مسائل غیر ‌قابل پیش‌بینی و بحران‌های مدیریتی را حل کنند.

عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران ضمن بررسی رابطه بین هوش هیجانی با بهداشت روانی گفت: هوش هیجانی با مؤلفه‌های عاطفه مثبت و منفی رابطه مستقیم دارد، ایجاد و ارتقای خصوصیاتی نظیر علاقه‌مندی، اطمینان، اشتیاق و شور را می‌توان ثمره هوش هیجانی دانست که به عنوان مؤلفه‌های مهم در بهداشت ‌روانی قابل بررسی هستند.

این استاد دانشگاه گفت: هوش‌ هیجانی نقش مهمی در رهبری و توسعه شغلی و زندگی دارد و از جمله کاربرد‌های آن در محیط کار توسعه شغلی، به‌سازی مدیریت، اثربخشی گروهی، انعطاف‌پذیری، برگشت‌پذیری و نگرش مثبت است.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول