اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

صنعت گیلان توان ایجاد 10 هزار شغل را دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: ظرفیت‌های خالی بخش صنعت و تجارت گیلان توان ایجاد 10 هزار شغل فوری را دارد.

صنعت گیلان توان ایجاد 10 هزار شغل را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان عصر امروز در جلسه کارگروه صادرات استان ارزش سرمایه‌گذاری صنعت کشور را بیش از 300 میلیارد دلار خواند و اظهار کرد: دو میلیون نفر در بخش صنعت کشوری فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت 800 هزار نفر در بخش پتروشیمی اشاره کرد و افزود: یک سوم ظرفیت بخش صنعت کشور خالی است و با فعال شدن آن 100 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی می‌شود.

اصغریان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان را بالغ بر 3 هزار و 200 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: فعال‌سازی یک سوم از ظرفیت خالی این بخش می‌تواند برای 10 هزار نفر شغل فوری ایجاد کند.

معاون استاندار گیلان خواستار آشنایی دقیق تجار و تولیدکنندگان داخلی با بازارهای هدف شد و خاطرنشان کرد: تشریح بازار هدف برای تولیدکنندگان از اساسی‌ترین فعالیت‌های کارگروه صادرات گیلان است.

وی ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و تجار برای صادرات کالا را مهم خواند و بیان کرد: حضور در بازارهای جهانی تحریم‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

اصغریان با بیان اینکه صادرات موجب کاهش مشکلات ناشی از تحریم‌ها می‌شود، ابراز کرد: صادرات پایه‌ای برای فرهنگ‌سازی در کشورهای هدف است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان به دستورالعمل تهیه برنامه عملیاتی اجرای تفاهمنامه بین استان گیلان و آستراخان روسیه اشاره کرد و یادآور شد: تمام کمیته‌های کاری 16گانه مکلف به تهیه برنامه عملیاتی مربوط به شرح وظایف محوله طبق مفاد تفاهمنامه منعقد شده هستند.

وی با تاکید براینکه برنامه تهیه شده، مقدماتی و پیشنهادی بوده و برای تصویب نهایی باید به تایید استاندار برسد، اذعان کرد: بیشترین تاکید در تنظیم برنامه‌های پیشنهادی در حوزه قابلیت‌های استانی بوده و در صورت لزوم باید فرآیند پیگیری‌ها در سطح دستگاه‌ها، نهادهای ملی و حتی فراملی مشخص شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول