اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

ایجاد 90 هزار شغل با رشد 50 درصدی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد 90 هزار شغل با رشد 50 درصدی در خراسان‌رضوی خبر داد.

ایجاد 90 هزار شغل با رشد 50 درصدی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد فخرالله مولایی صبح امروز در حاشیه جلسه بررسی مسائل حوزه صنعت معدن و تجارت شهرستان قوچان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفت سال گذشته در خراسان‌رضوی 90 هزار شغل با رشد 50 درصدی و حدود 4 هزار پروانه بهره‌برداری با رشد 87 درصدی را شاهد بوده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تعدادکل واحدهای فعال دارای مجوز در خراسان‌رضوی را 5 هزار و 750 واحد اعلام کرد و افزود: 23 درصد اشتغال صنعتی استان مربوط به واحدهای محصولات غذایی و آشامیدنی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری در حال اجرای این استان 3 هزار و 850 طرح با 17 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

مولایی درباره وضعیت بنگاه‌های متوسط صنعتی و معدنی هم‌چون قطعه‌سازی، صنایع الکترونیک، نساجی، ماشین‌سازی، صنایع غذایی، تجهیزات و غیره در کشور گفت: در این سال‌ها 11 هزار واحد با سرمایه‌گذاری 145 هزار میلیارد ریال و 250 هزار نفر اشتغال ایجاد یا بهره‌برداری شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مجموع واحدهای صنعتی و معدنی که در حد فاصل سال‌های 84 تا 90 در مصوبات سفرهای استانی به بهره‌برداری رسیده‌اند را 24 هزار واحد دانست و افزود: این واحدها با اشتغال‌ز‌ایی 500 هزار نفر، 540 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول