اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

برای 267 مددجو شغل ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این نهاد برای اشتغال و ایجاد فرصت شغلی 267 مددجو و نیازمند استان اقدام کرده است.

برای 267 مددجو شغل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، علیرضا مرادی اظهار کرد: مبلغ 11 میلیارد و 346 میلیون ریال اعتبار به صورت تسهیلات برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از مجموع طرح‌های اشتغال مذکور 97 مورد آن با اعتبار 8 میلیارد و 624 میلیون ریال از محل صندوق اشتغال این نهاد و 170 مورد نیز با اعتبار 21 میلیارد و 722 میلیون ریال از محل منابع بانکی استان تأمین می‌شود.

مرادی در ارتباط با ایجاد فرصت‌های شغلی متقاضیان جویای کار طی امسال گفت: تاکنون به دلیل ابلاغ‌نشدن اعتبارات از سوی مرکز نمی‌توان فرصت‌های شغلی را برای افراد نیازمند و محروم به خصوص جوانان پیش‌بینی کرد و یا اقدامات لازم و اجرای برنامه‌های دیگری را در این راستا مطرح کرد.

وی اظهار داشت: به محض مشخص‌شدن اعتبارات از مرکز تعهدات اشتغال و برنامه‌های آن نیز در سال جاری مشخص و اجرا می‌شود. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی با بیان اینکه در سال گذشته نیز با تعهد 6 هزار فرصت شغلی، 5 هزار و 868 مورد آن با اعتبار 245میلیارد ریال محقق شد، گفت: از این میان سه هزار و 117 مورد آن با اعتبار 130 میلیارد ریال مربوط به مشاغل خانگی بود.

وی تصریح کرد: از بین سه هزار و 117 مورد طرح اشتغال معرفی شده به بانک، تنها یک‌هزار و 317 نفر از آنان توانسته‌اند از بانک‌ها تسهیلاتی بالغ بر 48 میلیارد و 186 میلیون ریال دریافت کنند و مابقی افراد معرفی شده هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

مرادی یادآور شد: با استناد به مکاتبه بانک مرکزی، باقی‌مانده اعتبارات قرض‌الحسنه سال 90 باید در سال جاری پرداخت شود تا تکلیف اشتغال افراد در نوبت دریافت وام نیز مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین منابع جذب نشده توسط بانک‌ها تنها مربوط به مشاغل خانگی است در حالی که طرح‌های اشتغال مشاغل خانگی توسط کمیته امداد در طی سه ماهه چهارم سال گذشته عملیاتی شده بود.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول