اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خبر داد

تبدیل ‌‌400 عنوان شغلی در دوره‌های ‌تک پودمان دانشگاه ‌علمی ـ کاربردی

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از تبدیل ‌‌400 عنوان شغلی در دوره‌های ‌تک پودمان دانشگاه ‌علمی ـ کاربردی خبر داد.

تبدیل ‌‌400 عنوان شغلی در دوره‌های ‌تک پودمان دانشگاه ‌علمی ـ کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رجبعلی برزویی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری دیدگاه خاصی به آموزش‌های مهارتی داشته و بر ضرورت توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه دیدگاه مقام معظم رهبری همواره منشا تحولات عمیق و تاثیرگذار در جامعه است، افزود: پیگیری دفتر مقام معظم رهبری از آموزش‌های مهارتی نشان از علاقه‌مندی ایشان به ترویج و توسعه آموزش‌های مهارتی دارد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی ‌بر ضرورت نهادینه‌کردن نظام مهارت در جامعه تاکید کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و با توسعه رشته‌های این دانشگاه به مهارت‌آموزی افراد جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در همه اسناد توسعه کشور به توسعه رشته‌های مهارتی توجه ویژه شده است، افزود: در این اسناد توجه ویژه‌ای به توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای شده است.

برزویی تصریح کرد:‌ دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، همسو با شعار هر کارخانه یک دانشگاه در زمینه توسعه مهارت‌های حرفه‌ای پیش می‌رود و برضرورت ایجاد مراکز علمی و کاربردی در جوار محیط کار و کارخانجات تاکید دارد.

وی با بیان اینکه در هیچ مقطعی از دوران انقلاب اسلامی همه مسئولان همزمان برای پیگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همدل نبوده‌اند، افزود: در حال حاضر این همدلی ایجاد شده و حرکت عظیمی برای توسعه این بخش آغاز شده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با اشاره به بازنگری در همه دوره‌های علمی و کاربردی کشور خاطرنشان کرد: از مهر ماه سال جاری نظام جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با محوریت ایجاد اشتغال در جامعه در دانشگاه از سوی مراکز جامع علمی و کاربردی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های بومی هر استان برای راه‌اندازی رشته‌های جامع علمی و کاربردی از اهداف این دانشگاه است، یادآور شد: با توجه به هنرهای بومی و نیازهای بومی هر استان، رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود.

برزویی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی اداری کشور همه وزارتخانه‌ها موظف به راه‌اندازی مراکز علمی ـ کاربردی بوده و همه نیازهای آموزشی کارکنان خود را از این طریق دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه مراکز مدیریت دولتی به مراکز آموزش عالی مدیریت دولتی تبدیل می‌شوند، افزود: ‌400 عنوان شغلی در نظر گرفته شده به دوره‌های مقطع‌دار و تک‌پودمان تبدیل می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور نظام تک‌پودمانی را فضایی جدید نظام‌آموزشی علمی و کاربردی عنوان کرد و افزود: هر دانشجو یک شایستگی را در قالب یک پودمان گذرانده و در نهایت این پودمان‌ها تجمیع می‌شود.

وی ارتقای نیروی انسانی را از اهداف مراکز آموزش علمی و کاربردی دانست و گفت: توجه به آموزش‌های مهارتی از برنامه‌های دانشگاه جامع است.

برزویی با بیان اینکه توجه به تحصیلات تکمیلی از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی و کاربردی است، افزود: راه‌اندازی رشته‌های مختلف در دوره کارشناسی ارشد و دکتری از اهداف این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شده است، افزود: هدف دانشگاه جامع، تربیت نیروهایی تاثیرگذار و کارآمد در جامعه است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول