اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته تحقق یافت

ایجاد 9600 فرصت شغلی توسط کمیته امداد کردستان/ رشد 50 درصدی اشتغال‌زایی مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از ایجاد 9 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

ایجاد 9600 فرصت شغلی توسط کمیته امداد کردستان/ رشد 50 درصدی اشتغال‌زایی مددجویان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد بعد از ظهر امروز در دهمین گردهمایی سراسری اشتغال جهاد دانشگاهی کشور در سنندج با بیان اینکه کمیته امداد در سال گذشته در بحث اشتغال‌زایی رتبه نخست استانی را کسب کرده است، اظهار کرد: این نهاد مقدس از بدو تشکیل تاکنون 18 هزار و 900 شغل برای مددجویان زیر پوشش در این استان ایجاد کرده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، این نهاد مقدس امسال با ایجاد 9 هزار و 600 شغل در سطح استان نسبت به 32 سال گذشته در بحث اشتغال‌زایی 50 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد این میزان اشتغال‌زایی اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان هزینه شده که 32 میلیارد آن از طریق تسهیلات بانکی و 10 میلیارد دیگر از منابع مالی امداد تامین شده است.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد امام (ره) از 133 هزار نفر در استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر 9 درصد از جمعیت کل استان زیر پوشش خدمات این نهاد مقدس قرار دارند و کمیته امداد در حوزه‌های مختلف به آنان خدمات‌رسانی می‌کند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، در حال حاضر 17 هزار دانش‌آموز و دانشجو، 26 هزار زن سرپرست خانوار و 7 هزار یتیم زیر 15 سال از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: توانمندسازی این مددجویان از طریق مختلف به‌ ویژه با ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس است که به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد اشتغال را یک فرایند می‌داند نه صرفا یک شغل، گفت: به همین منظور قبل از ایجاد هر اشتغال و پرداخت وامی به بحث استعدادیابی و آموزش مددجویان توجه می‌شود.

* ارائه آموزش‌های کارآفرینی به 10 هزار مددجو در کردستان

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، در سال گذشته بیش از 23 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در کردستان استعدادیابی شده و بیش از 10 هزار نفر از آنان نیز آموزش‌های مختلف کارآفرینی و فنی و حرفه‌ای دیده‌اند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار نفر از این مددجویان توسط جهاد دانشگاهی و 3 هزار نفر دیگر نیز توسط سازمان‌های دیگر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی دیده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول