اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه:

حضور زنان در جامعه محدود به چند شغل است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: بر اساس برآوردهایی که داشته‌ایم زمینه فعالیت‌های زنان جامعه ما به چند شغل محدود می‌شود.

حضور زنان در جامعه محدود به چند شغل است

مریم اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: بیشترین فعالیت زنان در زمینه‌های آموزشی‌، بهداشتی و... است، در حالی که زنان می‌توانند سطوح مدیریتی بالا در بسیاری از حوزه‌ها را تصدی کنند.

وی با تاکید بر اینکه زنان می‌توانند سطوح مدیریتی بالا را تصدی کنند، خاطرنشان کرد: بیشترین فعالیت زنان  در زمینه‌های آموزشی‌، بهداشتی و... است و کمتر دیده شده زنان در رده‌های بالا و تصمیم‌گیرنده قرار گیرند که این مسئله دقت و پشتکار بانوان را می‌طلبد.

اسلام‌پناه افزود: نقش‌ تصمیم‌گیری و مدیریت زنان در جامعه قبل از انقلاب به تناسب توانمندی‌های زنان خیلی پررنگ نبود اما از پرتو انقلاب اسلامی وضعیت بهتر شده است.

وی یکی از مهم‌‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای جامعه زنان توجه به توانمندی‌های زنان عنوان کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌ها و جایگاه‌های خاصی به زنان داده شده است که هنوز جای کار بسیار دارد.

رئیس بنیاد نخبگان کرمانشاه ادامه داد: در بحث مدیریت زنان آداب و رسوم غلطی وجود دارد که به زنان اجازه نمی‌دهد جایگاه بالاتری را کسب کنند هر چند این مسائل غایت آمال زنان جامعه ما نیست.

وی غایت آمال زنان جامعه اسلامی را تعالی عنوان کرد که اشتغال و تصدی امور نیز با حفظ حریم و بر اساس توانمندی‌ها باید به بانوان داده شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه افزود: زنان در تولید ناخالص ملی سهم و درصد اعظمی دارند اما درآمد آنها خیلی ناچیز است که این مسئله تنها متعلق به کشور ایران نیست.

وی این میزان مشارکت در تولید ناخالص را نشان از توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف دانست و اظهار کرد: زنان با حفظ چارچوب حریم خانواده می‌توانند در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی وارد و نقش تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده داشته باشند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول