اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاشان:

بیداری اسلامی از درس‌های قیام 15 خرداد است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاشان پیروی از ولایت و بیداری اسلامی را از درس‌های قیام 15 خرداد دانست.

بیداری اسلامی از درس‌های قیام 15 خرداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سیدمحسن حسینی‌دیباجی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با تأکید بر لزوم بیان زوایای مختلف قیام 15 خرداد برای مردم اظهار داشت: امروز بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، پیام انقلاب به گوش جهان رسیده و شاهد بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان هستیم.

وی افزود: امام‌خمینی(ره) در 15 خرداد سال 41 قیام خود را برای گرفتن زنگارهای اسلام و از بین بردن اسلام دروغین حکومت‌های طاغوت و ظالمان آغاز کرد و با مدد الهی انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه کاشان خاطرنشان کرد: امام‌خمینی‌(ره) احیاگر مجدد اسلام بود و با استقرار نظام اسلامی در ایران، روح تازه‌ای به کالبد اسلام دمید و این امر که افتخار بزرگی برای ملت ایران است با شروع قیام 15 خرداد در سال 41 و پیروزی آن در بهمن سال 57 و استقرار جمهوری اسلامی محقق شد.

حسینی دیباجی همچنین قیام 15 خرداد را نقطه عطفی در مسیر حرکت انقلابی و مردمی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی پس از فراز و نشیب‌های فراوان، سرانجام در سال 57 با سرنگونی رژیم ستمشاهی پهلوی به پیروزی رسید.

وی با اشاره به نتایج قیام 15 خردادماه سال 41 افزود: کشتار مردم در قیام 15 خرداد، چهره مزدور شاه را که تا آن زمان زیرپوشش اسلام دروغین پنهان کرده بود، نمایان شد و زمینه نابودی و سقوط رژیم طاغوت را بیش از پیش فراهم کرد.

به گفته وی، خبر این واقعه جامعه ایران را ناآرام کرد و موجی از تظاهرات در تهران و قم علیه رژیم شاه صورت گرفت که این تظاهرات به قیام خونین مردم تبدیل و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حسینی دیباجی قیام 15 خرداد را زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی ذکر و عنوان کرد: این قیام از وقایع مهم تاریخ معاصر ایران است که قدرت روحانیت را در مبارزه با رژیم حاکم نشان داد.

وی، دفاع از دین اسلام به رهبری امام‌خمینی(ره) را نشان‌دهنده استحکام انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: ملتی که به پای انقلاب اسلامی تا آخرین قطره خون خود ایستاده باشد ملتی شکست‌ناپذیر است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول