اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر:

15 خرداد تجسمی از تاریخ اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: 15 خرداد تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه‌ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان‌هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

15 خرداد تجسمی از تاریخ اسلام است

عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: نهضت 15 خرداد به هیچ قشر خاصی تعلق نداشته و ‌کاملاً مردمی بود.

وی افزود: آنچه در آن برهه زمانی همه اقشار را به میدان مبارزه کشاند و آنها را به هم پیوند داد، اسلام بود.

فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه مردمی بودن نهضت، نتیجه عمومی و ریشه‌دار بودن مکتب آن بود، گفت: رابطه رهبری و توده‌های مردم از طریق روحانیون که همه جا بودند و در عمق زندگی توده‌های مردم با آنان حشر و نشر داشتند، برقرار می‌شد.

وی اضافه کرد: پایگاه اصلی برقراری این ارتباط نیز مساجد، مجالس دینی و سایر اماکن مذهبی از قبیل زیارتگاه‌ها و حسینیه‌ها بود.

حسینی خاطر نشان کرد: در این روزها شعارهایی که از حنجره‌های دردمند ملت ایران بلند می‌شد، صرفاً اسلامی و مذهبی بود و به طور کلی حرکت پانزدهم خرداد، به دلیل توهین به اسلام و رهبری اسلام که از هر طرف مورد هجوم قرار گرفته بود، برپا شد.

وی ادامه داد: اگر نهضت خداجویانه مردم در آن روز با آن وسعت به وجود نمی‌آمد، رژیم ستم شاهی جرأت بیشتری از خود نشان می‌داد و اساس اسلام را در کشورمان از بین برده و اهداف اربابان آمریکایی خود را محقق می‌گرداند.

این مقام مسئول مهم ترین پیامد 15 خرداد را مطرح شدن رژیم در مقابل مردم و مردم در مقابل رژیم به رهبری امام خمینی(ره) می‌داند.

وی در ادامه افزایش رشد سیاسی روحانیت و حوزه‌های علمیه و ورود به صحنه‌های سیاست کشور، الگو قرار گرفتن مذهب برای مبارزه و رویکرد بیشتر نیروهای مبارز به مذهب، رشد و آگاهی توده‌های مردم و تکامل مبارزات سیاسی آنها، افشای چهره ریاکارانه شاه و ماهیت رژیم وی برای توده‌های مردم را از دیگر نتایج قیام 15 خرداد می‌داند.

حسینی تصریح کرد: 15 خرداد تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه‌ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان‌هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

وی افزود: امروز تمام دشمنان داخلی و خارجی انقلاب با انواع روش‌ها درصدد ضربه زدن به کشور به‌ویژه جوانان ما هستند.

فرماندار خرمشهر در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم ابعاد وجودی امام(ره) را روشن کنیم راه انقلاب را روشن کرده‌ایم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول