اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

ریشه‏ نهضت 15 خرداد در نقشه دشمنان نهفته است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: ریشه‏های نهضت مقدس پانزده خرداد سال 42 را باید در نقشه دشمنان جستجو کرد که می‏خواستند اسلام و ارزش‌های الهی را نابود کنند.

ریشه‏ نهضت 15 خرداد در نقشه دشمنان نهفته است

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد اظهار کرد: قیام 15 خرداد از مهم‌ترین حوادث عصر ماست که توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را پایه‌گذاری کند.

وی افزود: ریشه‏های نهضت مقدس پانزده خرداد سال 42 را باید در این نقشه دشمنان جستجو کرد که می‏خواستند با انواع و اقسام حیله‏ها، سیل تهمت‌ها و مخدوش ساختن سنت‌های مذهبی، مردم را از اسلام اصیل و ارزش‌های الهی جدا سازند.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: آنها در خیزش‌های امت مسلمان به رهبری علما، قیام تنباکو و واقعه رژی، مبارزات شیخ فضل‌اللّه‏ نوری در دفاع از موازین شرعی و قیام مردم به رهبری آیت‌اللّه‏ کاشانی در برابر توطئه‏های استعماری، به این واقعیت رسیدند که تا مردم به دیانت و صیانت از مقدسات، پای‏بند باشند، این حماسه‏ها با شدت تمام به رهبری عالمان فرزانه ادامه و استمرار خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قیام پانزدهم خرداد، جوششی از طرف مردم بود برای درهم کوبیدن رژیم سلطنت و گرچه به سرعت نتیجه قطعی نداد، اما آثار بسیار باقی گذاشت.

ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: از این‌رو عوامل رژیم حاکم به روش‌های گوناگون کوشیدند با استفاده از همه امکانات و از جمله رسانه‌های گروهی، جنبه اسلامی و مردمی را از آن بگیرند و سمت و سوی خارجی به آن داده، افکار عمومی را فریب دهند.

وی ادامه داد: در این برهه زمانی رژیم مدعی شد که عده‌ای از مردم برای به دست آوردن پول به تهاجم ضد دولت دست زده که البته با همه این تلاش‌ها و ادعاهای پوچ و بی‌اساس، شعله قیام پانزدهم خرداد 1342، روز به روز روشن‌تر می‌شد.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه قیام 15 خرداد اسطوره قدرت ستم شاهی را در هم شکست، افزود: شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز، سد عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست کرد.

وی با اشاره به اینکه در 15 خرداد، خون سلحشوران کوخ‌نشین، کاخ‌های ستم را درهم کوبید، افزود: ملت ایران با قیام و نثار خون خود در 15 خرداد 42 راه قیام را برای نسل‌های آینده گشودند.

ایلخاص‌زاده در پایان گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره پانزده خرداد وظیفه‌ای همگانی و بر عهده تک تک افراد جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول