اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

مردم در 15 خرداد 42 پایه‌های استبداد را به لرزه انداختند

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در بیانیه‌ای عنوان کرد: خشم مقدس مردم ایران در پانزدهم خردادماه سال 42 پایه‌های استبداد را به لرزه انداختند.

مردم در 15 خرداد 42 پایه‌های استبداد را به لرزه انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در ادامه بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان آمده است: نیمه خرداد هر سال یادآور ارتحال جانسوز بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران و جهان است.

برگزاری سالگرد رحلت پیشوای مسلمانان جهان و سوگواری از دست دادن این بزرگ مرد فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام راحل براساس تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) پایه‌گذاری کردند.

این بیانیه می‌افزاید؛ 23 سال از رحلت رهبر فرزانه‌ای می‌گذرد که با ایده‌ جمهوری اسلامی‌ طرحی نو در انداخت و با تلفیق اسلامیت و جمهوریت نشان داد که اسلام با دموکراسی سازگار و از سوی دیگر جمهوریت می‌تواند منعکس‌کننده حکومت دینی باشد.

این بیانیه حاکی‌است؛ پانزدهم خردادماه یادآور رادمردی است که نام او چون ستاره‌ای درخشان در تارک آسمان تاریخ ایران اسلامی پرتوافشانی می‌کند، او که با اندیشه بلند و خدامحور خود پایه‌گذار حرکتی شد که امواج دگرگون‌کننده آن نه تنها ایران زمین، بلکه عرصه‌ای به پهناوری جهان را در نوردید و روح و جان آزادی‌خواهان سراسر گیتی، به‌ویژه انقلابیون دین‌محور را برانگیخت.

در این بیانیه تصریح شده است: در پانزدهم خردادماه سال 42 خشم مقدس و انقلابی مردم خداجوی ایران پایه‌های استبداد و رژیم ستمشاهی را به لرزه افکند و رژیم سرسپرده پهلوی مبارزان انقلاب را به خاک و خون کشید.

در ادامه این بیانیه آمده است: 15 خرداد و نثار خون در این روز، فصلی جدید را در مبارزه علیه عمال استکبار جهانی گشود و خون شهدای این ‌روز همچنان در جوشش بود تا ارکان حکومت خودکامه را در هم شکست و امت اسلامی پیروزی شکوهمند خویش را در سایه رهبری بزرگ امام‌خمینی(ره) به نظاره نشست.

این بیانیه می‌افزاید: حضرت امام (ره) با تأسی از سیره و روش ائمه‌اطهار با صبر، استقامت و اراده وصف‌ناپذیر علیه ستمگران بپا خاست و درس آزادگی و مبارزه با ظلم و جور را به تمامی مردم دنیا آموخت و ثابت کرد پیروی از مبانی اسلام ملت‌ها را از زیر یوغ ستم آزاد کرده و آنها را در برابر هرگونه بی‌عدالتی و روحیه استکبارگری به حرکت در می‌آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ اکنون که انقلاب اسلامی با پیروی از راه و روش ایشان و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) روز به روز قله‌های افتخار را فتح می‌کند بر همگان لازم است این نعمت الهی را شکر نموده و با ادامه دادن راه بزرگ‌مرد تاریخ اسلام این امانت الهی را حفظ کنند.

این بیانیه افزوده است: این رهبری حکیمانه، مدبرانه، هوشمندانه و پیامبر‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 23 سال پس از ارتحال حضرت امام(ره) ضمن تحکیم روز افزون پایه‌های نظام و انقلاب با مدیریت بحران‌ها، تهدیدات و چالش‌های گوناگون فراروی نظام و ملت ایران- به‌ویژه در صحنه فتنه‌افروزی‌های داخلی ـ مایه افتخار شیفتگان انقلاب اسلامی شده‌‌اند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: امروز بیداری اسلامی و جهانی، نهضت مقاومت و سلطه‌ستیزی بین ملت‌های حق‌طلب و عدالت‌خواه و مواجهه با جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی خود را نشان می‌دهد، پیدایش خود را وامدار رهبری عالمانه و قاطعانه ایشان می‌داند.

در  پایان این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) استان کردستان، ضمن بزرگداشت 14 خردادماه سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و آغاز زعامت مقام معظم رهبری از عموم مردم انقلابی و همیشه در صحنه کردستان دعوت می‌کند تا امسال نیز یکبار دیگر همچون همیشه با حماسه‌آفرینی و حضور پرشور در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ، نام و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‌های خویش زنده نگه‌ دارند و با آرمان‌ها شهیدان گلگون‌کفن انقلاب و خمینی کبیر(ره) تجدید میثاق کنند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول