اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم آبادان در مجلس نهم:

15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی بود

خبرگزاری فارس: منتخب مردم آبادان در مجلس نهم گفت: 15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی و عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان بود.

15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی بود

جواد سعدون‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قیام الهی 15 خرداد اظهار کرد: 15 خرداد، روز قیام خونین مردم جان بر کفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند و علیه نظام ستمشاهی شوریدند.

وی افزود: 15 خرداد روز آغاز نهضت مقدس اسلامی، روز عصیان علیه طاغوت و طاغوتیان و روزی بود که ملت ایران زیر بیرق اسلام گرد آمده و برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن وارد صحنه شد و پشت رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت.

منتخب مردم آبادان در مجلس نهم تصریح کرد: در آن زمان، حقایق واقعه 15 خرداد تا پیروزی انقلاب اسلامی پوشیده ماند و رژیم مطابق سلیقه و شرایط و اوضاع سیاسی اجتماعی جامعه‌ آن روز به تفسیر آن واقعه پرداخت.

به گفته وی اما پس از پیروزی انقلاب و به‌ویژه در سال‌های اخیر کوشش‌های زیادی برای تاریخ‌نگاری این دوره صورت پذیرفت و با آنکه در این کوشش‌ها مساحت تحقیقات سازمانی و نهادی بیشتر از پژوهش‌های شخصی و موردی به چشم می‌آید اما نکته شایان توجه در هر دو مورد روشنی زوایای حرکت 15 خرداد است.

سعدون‌زاده با اشاره به اینکه حضرت امام همواره معتقد بود که جایگاه و اهمیت 15 خرداد در نهضت اسلامی ایران مثل جایگاه و اهمیت عاشورا در نهضت حضرت امام حسین(ع) است، ادامه داد: همانگونه که عاشورا سرفصل اسلامی جدید و مبدأ اسلام و مسلمانی نوینی است، نهضت 15 خرداد هم در تاریخ نهضت اسلامی ایران روز حماسه، تولد اسلام و مسلمانی جدید است.

وی افزود: در همین راستا با در نظر گرفتن برنامه‌های ویژه سعی بر این است که مراسم گرامیداشت این روز بزرگ به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

منتخب مردم آبادان در مجلس نهم با اشاره به اینکه نقطه اوج برگزاری مراسم در سطح کشور در روز 15 خرداد است، افزود: امسال با توجه به اینکه روز 15 خرداد مصادف با میلاد حضرت امیر المؤمنین‌(ع) است، باید برنامه‌های ویژه و مطلوب‌تری به منظور برگزاری هرچه بهتر این مراسم تدارک دیده شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول