اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خبر داد

ثبت واقعه 15 خرداد به نام میراث معنوی قم/برگزاری کنگره بین‌المللی بررسی قیام 15 خرداد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از پیگیری استانداری قم برای ثبت معنوی قیام 15 خرداد به نام قم خبر داد و گفت: سال آینده با هدف بررسی ابعاد قیام 15 خرداد یک کنگره بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ثبت واقعه 15 خرداد به نام میراث معنوی قم/برگزاری کنگره بین‌المللی بررسی قیام 15 خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب‌انصاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام رجب و همچنین ایام نیمه خرداد اظهار داشت: 15 خرداد یک واقعه بی‌نظیر در تاریخ تشیع است و در زمره اتفاقات بسیار مهم در تاریخ سیاسی اسلام قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این حادثه آثار و برکات بسیاری داشت و به دلیل بزرگی و اهمیت آن، این واقعه در سطح ملی و فراملی مطرح است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: آثار ماندگار و بی‌شمار حادثه 15 خرداد امروز در کشورهای به پاخاسته در خاورمیانه و سراسر جهان دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خیزش‌های اسلامی، مبارزه با استکبار و جریان‌های عدالت‌خواهی که امروز در نقاط مختلف جهان به راه افتاده، از سرچشمه معنوی قیام 15 خرداد بهره‌مند شده است.

عرب‌انصاری با بیان اینکه 15 خرداد ایام‌الله است ابراز داشت: باید با تمام توان به مردمی که این حماسه‌ها را آفریدند، تعظیم کرد.

وی گفت: نکته‌ای که به عنوان یک حقیقت روشن امروز مطرح است، این است که حادثه بزرگ 15 خرداد محصول رشادت‌ها و فداکاری‌های‌ مردم قم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: هر چند تمام مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند اما این حرکت‌های اسلام‌خواهانه با قیام 15 خرداد از قم آغاز شد.

15 خرداد به نام مردم قم ثبت تاریخی خواهد شد

وی اضافه کرد: در واقع بذر انقلاب اسلامی در قم کاشته شد و سرنخ تمام حوادث تاثیرگذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به قم می‌رسد.

عرب‌انصاری با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرد افزود: یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای حفظ این میراث ارزشمند انجام داد این است که این واقعه به نام میراث معنوی شهر قم ثبت تاریخی شود.

وی با اشاره به اینکه استانداری قم موضوع ثبت تاریخی 15 خرداد را پیگیری می‌کند ادامه داد: 15 خرداد در واقع روز بعثت انقلاب اسلامی بود که بذر انقلاب اسلامی از این روز و در شهر قم شکفته شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطر نشان کرد: موضوع دیگر در رابطه با نیمه خرداد این است که این واقعه سال آینده به 50 سالگی خود می‌رسد و استانداری قم در نظر دارد به مناسبت گذشت نیم قرن از این حادثه جنبه جهانی این موضوع را پررنگ کند.

وی گفت: استانداری قم در نظر دارد در سال آینده به مناسبت 50 ساله شدن حادثه 15 خرداد یک اجلاس بین‌المللی در رابطه با این رویداد با همکاری دستگاه‌های دیگر برگزار کند.

عرب‌انصاری با اشاره به برنامه‌هایی که برای 14 و 15 خرداد در قم پیش‌بینی شده ابراز داشت: به همین مناسبت در 100 دستگاه دولتی در استان قم ستاد ویژه تشکیل شده و ستاد دائمی سفرهای استان قم نیز فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: در 100 نقطه استان قم نیز تبلیغات این دو روز نصب خواهد شد و حداقل در 100 مسجد نیز مراسم گرامیداشت این ایام برپا می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطر نشان کرد: در این برنامه‌ها که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آن را رهبری می‌کند، به مساجد حاشیه‌ای و محلات مختلف توجه خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام کاروانی از قم برای شرکت در مراسم گرامیداشت سالگرد امام خمینی(ره) ابراز کرد: امسال 20 هزار نفر از مردم قم در این مراسم شرکت خواهند کرد که نسبت به سال گذشته 5 هزار نفر ظرفیت افزایش پیدا کرده است.

کاروان شهدای گمنام 11 صبح جمعه وارد قم خواهد شد

عرب‌انصاری گفت: یکی دیگر از مسائلی که در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد، استقبال مردم قم از کاروان 96 شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که مراسم تشییع این شهدا از ساعت 11 روز جمعه آغاز خواهد شد و ما تا پایان جمعه شب میزبان این لاله‌های آسمانی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا جمعه شب در میدان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره آفتابگردان در اواخر خردادماه

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به برنامه‌های استانداری قم برای اوقات فراغت تابستان ادامه داد: تا به حال در استان قم طرح جامعی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان وجود نداشت.

وی گفت: امسال ستاد اوقات فراغت استانداری قم برنامه‌ریزی انجام داده تا با برپایی جشنواره اوقات فراغت به نام جشنواره آفتابگردان در این زمینه اقدام منسجم و شایسته‌ای انجام دهد.

عرب‌انصاری خاطر نشان کرد: این جشنواره با مشارکت دستگاه‌های دولتی استان و بخش خصوصی فعال در زمینه اوقات فراغت از 25 خرداد به مدت چهار روز در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود: در جریان برگزاری این جشنواره که مخاطب آن جوانان، نوجوانان و کودکان هستند، تمام دستگاه‌های مسئول و همچنین بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای اوقات فراغت ارائه خواهند داد تا افراد برای استفاده از این برنامه‌ها حق انتخاب داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ابراز داشت: در این جشنواره برنامه‌های جانبی از جمله برگزاری مسابقات به منظور ایجاد جذابیت برای افراد طراحی شده است.

وی عنوان داشت: ویژه‌نامه این جشنواره در تیراژ 5 هزار نسخه منتشر شده و در دسترس عموم قرار داده خواهد شد تا اطلاع‌رسانی کاملی از فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت در قم صورت گیرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول