اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم خرمشهر در مجلس نهم:

مردم در 15 خرداد 42 خواستار برقراری حکومت اسلامی بودند

خبرگزاری فارس: منتخب مردم خرمشهر در مجلس نهم گفت: مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند.

مردم در 15 خرداد 42 خواستار برقراری حکومت اسلامی بودند

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قیام الهی 15 خرداد و بیست‌ و سومین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار کرد: رژیم پهلوی فهمیده بود که انرژی قیام دینی و حرکت مردمی ریشه‌دارتر از آن است که با کشتار یک روزه از بین برود.

وی افزود: از این‌رو تصمیم گرفت کمر به حذف شخصیتی امام و روحانیت بندد زیرا حذف فیزیکی کار را برای او خطرناک‌تر می‌کرد.

منتخب مردم خرمشهر در مجلس نهم تصریح کرد: در نتیجه، روحانیت و حوزه‌ها خود را درگیر یک رویارویی تمام عیار با رژیم می‌بینند و این از مهمترین نتایج کارهای امام است که توانست روحیه سیاست‌گریزی تحمیلی بر روحانیت را درهم بشکند و نشان بدهد که در ایران این فقط نیروی مذهب است که می‌تواند بسیجی عظیم علیه رژیم ایجاد کند.

وی اضافه کرد: امام سرانجام پس از آنکه 10 ماه در زندان یا زیر نظر بسر برد در 18 فروردین‌ماه سال 43 به قم مراجعت کرده و مورد استقبال باشکوه مردم و روحانیون قرار گرفت.

سامری ادامه داد: این استقبال و توجه مردم، به نوبه خود، پس از حادثه 15 خرداد، برای امام و انقلاب یک پیروزی بود و نقطه عطفی بر این حرکت انقلابی مردمی به شمار می‌آمد که پس از فراز و نشیب‌هایی، سرانجام در سال 57 با سرنگونی رژیم شاهنشاهی به پیروزی رسید.

وی خاطر نشان کرد: قیام 15 خرداد، روز خونین مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

منتخب مردم خرمشهر در مجلس نهم افزود: مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز وظیفه ما است که پیرو و دنباله‌رو راه شهدا و اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) زیر پرچم واحد ولایت فقیه باشیم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول