اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تایباد:

قیام 15 خرداد فریاد کوبنده متعهدان مکتب اسلام بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تایباد گفت: قیام 15 خرداد فریاد کوبنده متعهدان مکتب اسلام بر سر تسلیم ‌شدگان به مکاتب انحرافی و امتداد مقاومت و مفتاح نجات بود.

قیام 15 خرداد فریاد کوبنده متعهدان مکتب اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، حجت‌الاسلام محمد محدثی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان تایباد به مناسبت‌های ماه رجب اشاره کرد و ولادت امام جواد(ع) و حضرت علی(ع) و ایام اعتکاف را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از فضائل این ماه خواند.

محدثی در ادامه با یادآوری جایگاه و نقش امام(ره) در برپایی نظام اسلامی به دستاورد قیام و نهضت امام اشاره کرد و قیام 15 خرداد را فریاد کوبنده متعهدان به مکتب اسلام بر سر تسلیم شدگان به مکاتب انحرافی و امتداد مقاومت و مفتاح نجات خواند.

وی افزود: احیای اسلام و اعاده روح عزت به مسلمانان در اقصی نقاط دنیا از ویژگی‌های قیام امام خمینی(ره) بود.

امام جمعه تایباد گفت: بیش از دو قرن تلاش استعمارگران در راه منزوی ساختن اسلام در کشورهای اسلامی با استفاده از حکام دست نشانده و علمای درباری از مهم‌ترین راه‌های استعمارگران در راه شبهه‌افکنی و بیگانه‌سازی مردم با دین است.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارکه نمل، حکومت‌های پادشاهی و سلطنتی را بدترین حکومت‌ها خواند و ویرانی و آسیب را از اثرات و تبعات حکومت‌های ستمگر پادشاهی عنوان کرد و سرکوب قیام مردم در بحرین و سایر بلاد اسلامی توسط حکومت‌های دست‌ نشانده و مزدور را نمونه‌ای از اشاره قرآن به حکومت‌های ظالم خواند.

امام جمعه تایباد هم‌چنین به برکات قیام امام خمینی(ره) اشاره کرد و احیای اسلام و اعاده روح عزت به مسلمین در اقصی نقاط جهان را از ویژگی‌های قیام امام(ره) دانست.

امام جمعه تایباد از قیام 15 خرداد 42 و سخنرانی تاریخی امام(ره) به عنوان نقطه عطف قیام مردم علیه حکومت پهلوی یاد کرد و گفت: احیای اسلام و عزت مسلمین و از بین‌ بردن یکی از حکومت‌های پلید سلطنتی در منطقه و جهان و ایجاد حکومتی اسلامی از برکات قیام امام بود که به اذهان خطور نمی‌کرد.

بیداری اسلامی از برکات انقلاب اسلامی ایران است

خطیب جمعه شهرستان تایباد احیای روحیه خودباوری در ملت ایران را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) عنوان کرد و گفت: برپایی و ایجاد نهضت‌های اسلامی در جهان و بیداری اسلامی از برکات قیام اسلامی امام و انقلاب اسلامی ایران است.

وی هم‌چنین از بین ‌بردن باورهای غلط در مورد اخلاق فردی حکام مستکبر و پادشاهان ستمگر و زنده ساختن روحیه خودباوری در ملت ایران را از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) عنوان کرد که مهر تایید بر اصل نه شرقی و نه غربی بوده و وحدت امت اسلامی و دفاع از مظلومان از آن نشأت گرفته است.

امام جمعه تایباد هم‌چنین به ویژگی‌ها و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری پس از وفات امام(ره) اشاره کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول