اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار فیروزکوه:

انقلاب اسلامی تداوم‏بخش نهضت 15 خرداد بود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه گفت: انقلاب اسلامی ایران تداوم‏بخش نهضت 15 خرداد بود.

انقلاب اسلامی تداوم‏بخش نهضت 15 خرداد بود

علی درویش‏خضری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در آستانه فرا رسیدن سالروز قیام 15 خرداد اظهار کرد: در تاریخچه زندگی سراسر حماسه و مبارزه امام خمینی(ره) علیه رژیم پهلوی و حامیان آمریکایی و صهیونیستی آن، نهضت 15 خرداد 1342 نقطه عطفی در آغاز مبارزات علیه استکبار جهانی محسوب می‌شود.

وی انقلاب اسلامی ایران را تداوم‏بخش نهضت 15 خرداد توصیف کرد و سه عنصر اسلام، امام خمینی(ره) و مردم را پایه‌ها و عوامل اصلی تشکیل‏دهنده قیام 15 خرداد برشمرد.

درویش‏خضری قاطعیت در رهبری، اسلامی و مردمی شدن مبارزه، مخالفت با اصل سلطنت و بیگانه‏ستیزی را از جمله مهم‏ترین ویژگی‏های نهضت اسلامی 15 خرداد عنوان کرد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه ادامه داد: پس از قیام 15 خرداد و تبعید حضرت امام، پیام‏های ایشان پایه‏های حکومت دیکتاتوری را سست کرد و انقلابی متکی بر آرا و عقاید مردمی را بنیان نهاد.

درویش‏خضری گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام محاسبات حکومت‏های غربی، ابر قدرت‏های جهانی و عوامل خود فروخته داخلی را نقش بر آب کرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت‏های مردم و جوانان این مرز و بوم، ایران اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب همچنان تداعی‏بخش انقلابی مردمی و حکومتی دینی استوار و قدرتمندتر از گذشته در جهان است. 

درویش‏خضری ادامه داد: نهضتی که به رهبری امام خمینی(ره) در مقام مرجعیت در 1341 از درون حوزه علمیه قم آغاز شد، هر چند در پانزدهم خرداد 1342 به صورت بی‏رحمانه‌ای توسط رژیم سرکوب شد، اما نابود نشد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار فیروزکوه افزود: این قیام بذری بود که پس از 15 سال که مردم مسلمان ایران با تحمل سختی‌ها و مرارت‏ها آن را با اشک و خون آبیاری کردند، سرانجام در بیست و دوم بهمن 1357 سر از خاک برآورد و ثمر داد.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول