اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پنج سال آینده

آبیک به قطب علمی غرب کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاونت فرمانداری شهرستان آبیک گفت: تا پنج سال آینده شهرستان آبیک به قطب علمی غرب کشور تبدیل می‌شود.

آبیک به قطب علمی غرب کشور تبدیل می‌شود

حمید بغدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان شهرستان آبیک هشت هزار و 800 نفر است که با استقرار شهرک دانشگاهی اندیشه و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، پیش‌بینی می‌‌شود تا پنج سال آینده تعداد دانشجویان به 80 هزار نفر برسد.

وی در خصوص شهرک دانشگاهی علم و فناوری اندیشه تصریح کرد: این شهرک در زمینی به مساحت 100 هکتار احداث می‌شود که تاکنون 16 هیئت‌امنای دانشگاه غیر‌انتفاعی در خصوص تحویل زمین با شهرداری و شورای اسلامی شهر آبیک عقد قرارداد منعقد کرده‌اند.

این مسئول افزود: کار عملیات اجرایی شهرک دانشگاهی اندیشه آغاز شده و آماده‌سازی معابر و خیابان‌ها پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است.

معاونت فرمانداری شهرستان آبیک خاطر‌نشان کرد: کلنگ احداث دانشگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با حضور نمایندگان اسبق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان به زمین زده شده که پس از اخذ مجوز از شهرداری آبیک کار عملیات اجرایی را آغاز خواهند کرد.

بغدادی د‌ر خصوص وضعیت زمین دانشگاه پیام نور آبیک گفت: اخیرا زمینی د‌ر مساحت سه هکتار از سوی سازمان راه و شهرسازی استان قزوین برای احداث دانشگاه پیام نور اختصاص داده شده، ولی مسئولان دانشگاه پیام نور به زمین بیشتر و اراضی ملی و دولتی نیاز دارند که مقرر شده با استانداری قزوین د‌ر خصوص واگذاری زمین و یا اختصاص اعتبار برای خرید زمین رایزنی شود.

وی تصریح کرد: با استقرار دانشگاه‌های مذکور، در آینده شاهد ارتقای سطح علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان آبیک خواهیم بود، چرا که به دلیل استقرار شهرک صنعتی کاسپین وجود نیروهای متخصص نیز نیاز این شهرستان خواهد بود که با وجود دانشگاه‌ها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول