اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالیت 15 مرکز علمی کاربردی در خراسان ‌جنوبی

خبرگزاری فارس:

فعالیت 15 مرکز علمی کاربردی در خراسان ‌جنوبی

- کریمی: پس از درعا، آقای امید یهود، از عمرحمسا و ماهر حمود و ... فائزه رئیس حزب لبنان  9 نفر برای مصاحبه جمع شدند و بعد از گفتم ممکن است این مصاحبه‌ها با تأخیر مواجه شود بلافاصله به لبنان رفتیم و به مدت 8- 7 روز در آنجا ماندم و بسیاری از افرادی که فکر نمی‌کردم به آن‌ها دسترسی پیدا کنم را هم پیدا کردیم آقای لیم الغوص رفتیم اما ایشان به خاطر کبر سن به اندازه چند ثانیه نمی‌توانست صحبت کند.

فارس: هماهنگی این مصاحبه‌ها بر عهده چه کسی بود؟

- کریمی: خودمان، دوستان حزب‌الله و به ویژه رئیس حزب بعث لبنان ، فائرالشوک ، ایشان برادر دوستمان در سوریه بود.بلا

* فارس: بعد از لبنان ، به سوریه برگشتید؟

بله به سوریه رفتیم، برای کارهای تکمیلی، البته دو بار هم به مفتی حصون را دیدم اما موفق نشدم به حمص بروم من با رهبر دینی سوری و محب اهل بیت ملاقات کردم و در سخنرانی مشهور خطبه‌ای درباره عاشورا خواند همین عامل باعث پسر وی که در حلب دانشجو بود را به شهادت برسانند.

*بنابراین آنچه شما در سوریه دیدید برخلاف آنچه تبلیغات جهانی منعکس می‌کند، بود؟

کریمی: بله، درگیری‌ها بود، مثلا در انفجار مسجد المیزان (مانند انفجار پل سید خندان) سر متلاشی شده به سقف چسبیده بود.

اما تظاهرات به آن شکل خاص و تعریف شده نبود مثلا در ریف دمشق اگر تظاهرات می‌شود ظرف مدت 2 دقیقه 5 نفر به خیابان‌ها می‌آیند و شعار می‌دهند و بعد از آن هم پراکنده می‌شوند و اسم این حرکت را تظاهرات می‌گذراند. حال همین حضور چند دقیقه‌ای جمعیتی 50 نفری را دوربین‌ها از زوایای مختلف با موبایل فیلم می‌گیرند و پشت سر هم این صحنه‌ها را ردیف می‌کنند افراد فکر می‌کنند که جمعیت زیادی در مدت زمانی طولانی تظاهرات انجام داده‌اند. حال این اشغالگری‌ها را شبکه‌های سوری انجام می‌دادند. بعد به عنوان مثال صحنه‌های یکسان از زوایای مختلف را پشت سر هم موزائیک می‌کردند که مثلا می‌گفتند این آدم با فلان مشخصات در کنار فلان ماشین در تظاهراتی در شهر حومص است و شبکه‌های صوری همان فرد و همان مشخصات را در تظاهراتی که ادعا می‌شد در ادعا انجام شده پیدا می‌کردند و این مو را از ماست بیرون کشیدند. جایی ثابت کرد که شماره ماشین که در محل تظاهرات سوریه وجود دارد متعلق به کشور قطر است. در حقیقت در قطر لوکیشن  ساخته بودند تا راهپیمایی علیه بشار را در آنجا صحنه‌سازی کنند و مردم از این اطلاع‌رسانی‌ها خوشحال بودند و شعار «شکرا الدنیا» مشهور بود در آنجا. البته این شبکه برد داخلی دارد و افراد خارج از سوریه نمی‌توانند.

* یک نکته جالب اینکه از طرف جیش حر با ما تماس گرفتند اعلام آمادگی برای مصاحبه کردند.

فارس: ارتش حر از کجا مطلع شده بود که شما در سوریه هستید؟

کریمی: شبکه سوریه با ما مصاحبه کرد و قرار بود پس از خروج ما از سوریه آن را پخش کند اما بعد از ظهر همان روز پخش شد و روزنامه‌های سوری نیز خبر مصاحبه را کار کردند اما به جای من عکس ایشان را کنار خبر منتشر کرده بودند.

جیش حور گفتند جمعه 3 بعد از ظهر یک ماشین در فلان جا منتظر شماست و من تنها برای مصاحبه آماده شدم با اطمینان خاطر تصور می‌کردم شاید بعد از رفتن برای مصاحبه با ارتش حر دیگر برگشتن در کار نباشد اما متأسفانه قبل از دقت موعد مصاحبه کنسل شد.

فارس: آیا سفارت ایران شما را حمایت می‌کردند؟

کریمی: در سفارت آقای ؟؟ قائم مقام سفیر لطف می‌کردند و ما با ماشین سفارت به اشتوره به دو راهی بعد از لبنان می‌رفتیم و برای برگشت هم همین کار را می‌کردیم تا در مرز به خاطر تجهیزات فیلم‌سازی دچار مشکل شویم چون داخل ماشین سفارت ملک ایران محسوب می‌شد و ما در امان بودیم.

آنچه که آقای خزئدی که کار رسانه‌ای می‌کردند که فردی است که می‌تواند راهنما باشد اما فقط در حد حرف بود.

آخرین جلسه‌ای گفتیم هیچ کس نیاید فقط شما مجوز را صادر کنیم.

فارس: یعنی برای سفارت ساختن فیلمی درباره سوریه مهم نبود؟ آقای گلرو خیلی حمایت می‌کرد و حض می‌کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول