اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به برکت اختصاص اعتبارات سفر رهبری به نهبندان

485 دانشجو از دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان فارغ‌التحصیل شدند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان از فارغ‌التحصیل شدن تعداد 485 نفر دانشجو از سال 83 تا کنون در این مرکز آموزشی خبر داد.

485 دانشجو از دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان فارغ‌التحصیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حبیب آتشروز سه‌شنبه شب در بازدید معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کشور از دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان اظهار داشت: دانشگاه علمی ـ کاربردی شهرستان نهبندان از سال 83 با 30 نفر دانشجو فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این مرکز آموزشی بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری در سال 78 به نهبندان محقق شده است، تصریح کرد: اعتبارات ساخت دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان از محل طرح توسعه نهبندان که در سفر معظم‌له تصویب شده، تامین و هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان از فارغ‌التحصیل شدن تعداد 485 نفر دانشجو از سال 83 تاکنون در این مرکز آموزشی خبر داد و افزود: هم‌اکنون در این دانشگاه تعداد 453 نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند.

آتشروز با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کد رشته‌های این مرکز آموزشی هشت کد رشته کاردانی و چهار کد رشته کارشناسی است، یادآور شد: تمام رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه نظیر فرآوری خرما و استخراج معدن بر اساس نیازها و ظرفیت‌های شهرستان پیش‌بینی شده و تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علمی کاربردی بر توانمندسازی تخصصی و کارآمدی دانشجویان است، اظهار داشت: هم‌اکنون اکثر دانشجویان فارغ‌التحصیل این مرکز آموزشی در بازار کسب و کار شهرستان بر اساس اندوخته‌های علمی خود مشغول فعالیت هستند و دانش‌آموختگان رشته معدن این دانشگاه در حال حاضر در معادن نهبندان فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان گفت: هم‌اکنون 57 درصد دانشجویان این مرکز بومی و 43 درصد دیگر نیز غیر بومی هستند.

آتشروز از راه‌اندازی و تاسیس شرکت تعاونی دانش‌آموختگان معدن نهبندان به عنوان نخستین شرکت تعاونی معدن کشور در این شهرستان خبر داد و افزود: هم‌اکنون یک محدوده معدنی برای فعالیت این شرکت تعاونی به ثبت رسیده است.

وی از اخذ مجوز به منظور پرداخت 125 میلیون تومان تسهیلات برای انجام فعالیت این شرکت تعاونی معدنی خبر داد و بیان کرد: تنها مشکل جذب این تسهیلات سهم آورده دانش‌آموختگان و ضمانت است.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان با اشاره به اینکه با افتتاح طبقه نخست این مرکز می‌توانیم بر تعداد دانشجویان بیافزاییم، تصریح کرد: این مرکز آموزشی تا حد امکان سعی کرده کارگاه‌های مجهزی با امکانات پیشرفته و به ‌روز را برای دانشجویان فراهم آورد.

آتشروز نبود چارت سازمانی، خودروی سواری و عدم آسفالت بلوار منتهی به دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان را از مهم‌ترین مشکلات این مرکز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز برنامه‌های فرهنگی و معنوی مختلفی را به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برگزار می‌کند، اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر، اعزام دانشجویان به راهیان نور به صورت رایگان و برگزاری یادواره شهدای دانشجوی نهبندان در این مرکز گواه این مطلب است و هم‌اکنون ثبت‌نام اعتکاف دانشجویی در این مرکز آغاز شده و تاکنون تعداد 35 دانشجو در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول