اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک تأکید کرد

ضرورت تأمین اعتبار برای احداث حوزه علمیه آبیک

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آبیک بر تأمین اعتبار لازم برای احداث حوزه علمیه برادران و خواهران در این شهرستان تأکید کرد.

ضرورت تأمین اعتبار برای احداث حوزه علمیه آبیک

حجت‌الاسلام سید‌ابوتراب موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: برای احداث حوزه علمیه برادران، زمینی به مساحت چهار هزار و 600 متر مربع در شهرک قدس شهرستان آبیک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مکانی به طور موقت و استیجاری برای برادران طلاب در نظر گرفته شده، این در حالی است که مدیر، معاون و اساتید این حوزه به حوزه علمیه قم معرفی شده است.

موسوی ادامه داد: برای احداث حوزه علمیه خواهران نیز زمینی به مساحت دو هزار متر مربع جنب اداره تبلیغات اسلامی آبیک تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مکانی به طور موقت در دفتر بین‌المللی غدیر شهرستان آبیک برای تشکیل کلاس‌های خواهران تعیین شده است.

موسوی افزود: برخی از اساتید و معاونان حوزه علمیه خواهران نیز از سوی حوزه علمیه قم پذیرش شده‌اند و کلاس‌ها نیز مشخص شده است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه موافقت حصولی برا‌ی احداث حوزه علمیه برادران و خواهران از سوی حوزه علمیه أخذ شده، می‌طلبد که مسئولان استانی و شهرستانی برا ی احداث این دو مرکز، اعتبار لازم و مناسبی را اختصاص دهند.

امام جمعه شهرستان آبیک اذعان کرد: برای حوزه علمیه برادران و خواهران پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار لازم باشد، به خاطر اینکه در نظر داریم حوزه علمیه برادران چند منظوره نظیر؛ کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر، کانون قرآن و نهج‌البلاغه احداث شود.

حوزه علمیه، کمبود روحانی در آبیک را برطرف می‌کند

موسوی خاطر‌نشان کرد: با احداث حوزه علمیه علاوه بر پاکسازی شهرستان آبیک از مفاسد اجتماعی و رذایل اخلاقی، سطح معنوی و مذهبی مردم افزایش می‌یابد.

وی افزود: پرورش روحانی به طور بومی سبب می‌شود که مشکل کمبود روحانی در شهرستان آبیک برطرف شده و مساجد از وجود روحانی خالی نماند.

این مسئول بیان کرد: وجود طلبه خانم سبب کاهش انحرافات و خرافات د‌ر جلسات خانگی خواهران می‌شود.

امام جمعه آبیک عنوان کرد: روحانیون می‌توانند به عنوان بازوان ارزشمند مسئولان ادارات نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات شهرستان آبیک داشته باشند.

موسوی ادامه داد: از روستاها و شهرهای شهرستان آبیک مراجعانی داریم که برای مساجد خود د‌رخواست روحانی کرده، لذا با توجه به این‌که مردم هزینه اداره کردن روحانی را ندارند نمی‌توانیم از شهر مقدس قم روحانی اعزام کنیم.

وی احداث حوزه علمیه را از ضروری‌ترین نیازهای شهرستان آبیک دانست و اضافه کرد: با تحقق این امر، مشکلات نبود و کمبود روحانی در شهرستان آبیک برطرف می‌شود و مردم نیز در پاسخ به سئوالات و شبهات دینی می‌توانند به روحانیون مراجعه کنند.

موسوی یادآور شد: یک بار با حضور خیرین برا‌ی تأمین اعتبار احداث حوزه علمیه نشستی برگزار شد که متأسفانه کمک قابل توجهی نکردند و ما هم دیگر پیگیری نکردیم.

وی افزود: خیرین نیز باید با نگاه به این مسئله که احداث حوزه علمیه همانند احداث مدرسه ضروری است، توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند و از حمایت‌های مادی و معنوی خود دریغ نکنند.

امام جمعه شهرستان آبیک د‌ر خصوص احداث مسجد در شهرک قدس نیز گفت: با مجوز شهرداری زمینی به مساحت 500 متر مربع برای احداث مسجد واگذار شده که با مشارکت مردم احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003      

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول