اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش وزارت ارشاد خبر داد

راه‌اندازی مرکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عیسی کشاورز دوشنبه‌ شب در حاشیه آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی، آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وضعیت استان فارس و شهر شیراز در بحث آموزشی فرهنگی و هنری، مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرستان هنرهای زیبا در شهر شیراز به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز کشور مشغول است که در این راستا در سال جاری هنرستان هنرهای زیبا در بخش دختران نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

کشاورز در ادامه گفت: فرهنگ و هنر اگر چه مزیت‌هایی در بحث اشتغال و سرمایه‌های معنوی کشور دارد، اما همچنان با کم‌توجهی در بخش اشتغال مواجه شده است.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در عین حال تمام تلاش‌های صورت گرفته، همچنان سهم فرهنگ و هنر در اشتغال ملی پایین است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر نقش غیرمستقیم در سرانه ملی، کیفیت زندگی و... دارد تصریح کرد: در این راستا باید با فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم و گسترش سوادآموزی هنری و خرید آثار هنری به وضعیت معیشتی هنرمندان نیز رسیدگی شود.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به موقعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث ارائه آموزش‌های فرهنگی و هنری اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار وظایف عادی خود بحث آموزش را نیز در دستور کار قرار داده که در این میان وجود 40 هنرستان هنرهای زیبا، 3 هزار آموزشگاه هنری، یک‌هزار و 700 مرکز مهارت و... به عنوان کشوری پیشرو در خاورمیانه مطرح هستیم.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول