اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان:

ارتقای علمی کتابداران مهم‌ترین اولویت‌ اداره کتابخانه‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: ارتقای علمی کتابداران قدیمی و جدید شاغل در نهاد کتابخانه‌های کشور از مهم‌ترین اولویت‌های امسال اداره کتابخانه‌ها است.

ارتقای علمی کتابداران مهم‌ترین اولویت‌ اداره کتابخانه‌ها است

غلامرضا یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: افرادی که پیش از سال 87 به استخدام کتابخانه‌ها در آمده‌اند در سمت خود باقی می‌مانند، اما به منظور ارتقای علمی سطح دانش و سواد این افراد دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برگزار و برنامه‌هایی نیز برای ادامه تحصیل آنها در مقطع لیسانس و فوق‌لیسانس در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره سیر مراحل جذب نیرو در کتابخانه‌ها گفت: پروسه استخدام در نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور از سال 87 به صورت آزمون استخدام کشوری درآمده، به این صورت که سازمان سنجش آزمون را به صورت متمرکز برگزار می‌کند و نماینده نهاد کتابخانه‌ها، نماینده استاندار، نماینده حراست از استانداری و مدیرکل کتابخانه‌های هر استان در حوزه‌ برگزاری امتحان حضور دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان ادامه داد: سازمان سنجش پس از تصحیح اوراق نتایج را تا سه برابر ظرفیت برای مصاحبه حضوری به نهاد کتابخانه‌های کشور اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد: مصاحبه حضوری شامل مصاحبه تخصصی در زمینه کتابداری، مصاحبه عقیدتی و روان‌شناسی است و افراد باید به تعدادی سؤال کتبی نیز پاسخ دهند که در نهایت نفرات برتر به هیئت عالی گزینش کشور معرفی می‌شوند.

یاوری تاکید کرد: پس از انجام تحقیقات محلی، دانشگاهی و خانوادگی توسط نمایندگی‌های استان اسامی افراد منتخب به صورت محرمانه به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سپس به اداره کتابخانه‌ای استان اعلام می‌شود تا افراد منتخب در کتابخانه‌های هر استان مشغول کار شوند.

*استخدام در کتابخانه‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد

وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب درباره کتاب‌خوانی تاکید کرد: از دیگر دلایل حساسیت نهاد کتابخانه‌ها برای استخدام کتابداران این است که یک کتابدار در واقع یک مشاور و یک معلم نیز هست.

مدیرکل کتابخانه‌ای استان اصفهان اضافه کرد: یک معلم شاید سال‌های طولانی به تدریس در یک مقطع بپردازد، اما کتابدار همواره با افرادی از سنین مختلف در تماس است، بنابراین طریقه برخورد او با مراجعان، افکار و عقاید یک کتابدار بسیار مهم است و باید به لحاظ فکری، علمی و روان‌شناسی قوی باشد و این‌گونه است که می‌توانیم امیدوار باشیم در تمام کتابخانه‌ها نیروهای‌ انسانی، مطابق استاندارد روز دنیا داشته باشیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول