اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی خبر داد

تصویب آیین‌نامه توسعه ‌کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور از تصویب آیین‌نامه توسعه ‌کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد.

تصویب آیین‌نامه توسعه ‌کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدحسین موسی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به استناد مواد 18 و 20 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در آن بر توسعه کارآفرینی تاکید شده، آیین‌نامه توسعه کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در تاریخ 21 آذر‌ماه سال گذشته به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است.

وی ادامه داد: به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی کاربردی آیین‌نامه توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی در هفت ماده و سه تبصره در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در روز نخست خرداد‌ماه امسال به تصویب رسید.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: براساس آیین‌نامه توسعه ‌کارآفرینی‌، شورای ‌کارآفرینی دانشگاه برای سیاستگذاری، حمایت و نظارت بر اجرای بهینه توسعه کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکیل می‌شود.

موسی‌زاده افزود: دبیرخانه این شورا در دفتر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه مستقر می‌شود و ضمن پیگیری مصوبات شورای کارآفرینی دانشگاه، تمامی امور برنامه‌ریزی، هدایت و هماهنگی برای اجرای بهینه توسعه کارآفرینی در دانشگاه و نیز ارزشیابی کمیته کارآفرینی استان‌ها را بر عهده دارد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه کارآفرینی در دانشگاه ادامه داد: با تغییر در شاخص‌های اقتصادی از مصرف انبوه به دانایی انبوه، نقش منابع انسانی ماهر و خلاق به ‌عنوان عوامل راهبردی بیش از پیش نمایان شده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه کارآفرینی خصیصه ذاتی نیست، گفت: از طریق کسب مهارت‌های خاص، تغییر نگرش و ایجاد انگیزه در افراد و به ویژه آموزش‌های مناسب برای تبدیل ایده‌های نو به محصولات تجاری، می‌توان اقدام به تربیت افراد کارآفرین کرد.

موسی‌زاده تبیین جایگاه واقعی دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین برتر در کشور و ایجاد تحولی بزرگ در اشتغال و کارآفرینی جامعه را چشم‌انداز توسعه ‌کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد.

وی از برگزاری مسابقات کارآفرینی در نیمه دوم سال جاری در تمامی استان‌ها خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال و آشنایی عموم مردم با مشاغل و ورود آنان به بازار کار و سرمایه از اهداف عمده برگزاری این مسابقات است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور یادآور شد: ایجاد رشته‌های مورد نیاز جامعه از اهداف مهم و اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

موسی‌زاده با اشاره به تاسیس رشته‌های مورد نیاز و بومی هر استان در مراکز آموزش علمی کاربردی آن استان تصریح کرد: رشته‌های معدن و فرآوری سنگ‌های معدنی به دلیل وجود معادن، کارگاه‌ها و کارخانه‌های سنگ‌بری در منطقه نهبندان و نیاز جامعه به عنوان رشته‌های خاص خراسان‌جنوبی و این شهرستان در دانشگاه جامع علمی کاربردی تدریس می‌شود.

وی در ارتباط با شغل‌های از بین رفته در بازار کسب و کار گفت: هم‌اکنون در جامعه کاری و بازار سرمایه، مشاغل از بین رفته وجود دارد که یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی شناسایی این‌گونه مشاغل و بازگرداندن تعدادی از آن‌ها به بازار کار است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول