اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام جواد (ع) در مناظره علمی با دانشمندان بی‌نظیر بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: امام جوادالائمه (ع) در دوران زندگی پر برکتشان در زمینه علمی با دانشمندان و علمای بسیاری مباحثه و مناظره می‌کردند.

امام جواد (ع) در مناظره علمی با دانشمندان بی‌نظیر بود

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مأمون از مباحثه و مناظره‌های علمی امام جوادالائمه (ع) در بین علما و دانشمندان حیرت‌زده می‌شد و موفقیت این امام بزرگوار را در برابر دانشمندان تحمل نمی‌کرد.

وی برگزاری مراسم‌ بحث و مناظره بین امام جوادالائمه (ع) و دانشمندان و علما را از روش‌های توطئه مأمون به ایشان دانست و بیان کرد: مأمون با اجرای این روش‌ها به خیال خود می‌خواست این امام بزرگوار را در تنگناها علمی قرار دهد تا بتواند ایشان را در بین علمای و دانشمندان بزرگ آن زمان تحقیر کند.

نظری با بیان اینکه امام جوادالائمه (ع) نخستین امامی بود که در سن هفت سالگی به امامت رسیده است، ابراز کرد: مأمون در آغاز امامت این امام بزرگوار مباحثه و مناظره‌های علمی را بین ایشان و علما و دانشمندان خلیفه عباسی برگزار می‌کرد تا بتواند او را در این مراسم‌ در مقابل دانشمندان علوم شکست دهد.

مقام ولایت و امامت امام جواد (ع) نعمتی از سوی خداوند بود

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: مقام ولایت و امامت امام جواد (ع) نعمتی از سوی خداوند متعال به ایشان بوده است، ولی مأمون از درک این حقیقت آگاه نبود و نمی‌توانست موفقیت این امام بزرگوار در مناظره‌های علمی را تحمل کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه گفت: مأمون از علم امام جوادالائمه (ع) بسیار حیرت‌زده بود و تلاش می‌کرد با پرسیدن سئوال‌های علمی ایشان را در زمان و مکان‌های مختلف شکست دهد تا بتواند چهره علمی امام را خدشه‌دار کند.

وی اضافه کرد: روزی مأمون از امام جوادالائمه (ع) پرسید، می‌دانی در مشت دست من چیست، امام فرمودند، می‌دانم ولی نمی‌گویم، در این هنگام مأمون اصرار کرد تا امام جواب سئوال را بدهد که در این هنگام جواد‌الائمه (ع) در پاسخ گفتند، خداوند هوا را گرم کرد تا دریا تبخیر شود و در آسمان ابر تشکیل داد و سپس از ابر باران می‌بارد و ماهی‌ها در دریا جنب‌وجوش می‌کند و یک ماهی در هنگام پریدن از آب در دستان شما قرار گرفته و شما آن را مشت کردید.

امام جواد (ع) در برپایی اسلام تلاش کردند

وی عنوان کرد: امام جوادالائمه (ع) در برپایی اسلام، ارتقای آگاهی و بصیرت‌دهی به مردم بسیار تلاش کردند و از روش‌های مختلف برای ترویج دین اسلام بین آنان استفاده می‌کردند تا مردم زودتر و بیشتر با معارف‌های اسلامی و دینی آشنا شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: امام جوادالائمه (ع) در مدت 17 سال دوران امامت به ترویج و نهادینه کردن حقایق اسلام در بین مسلمانان تلاش کردند و در این راستا شاگردان بسیاری را تعلیم و تربیت کردند که هر یک از آنان مباحث دینی را در بین مسلمانان ترویج می‌دادند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در خاتمه بیان کرد: امام جوادالائمه (ع) در سن هفت سالگی از علم و دانش والایی برخوردار بودند و ارزش‌های اسلامی را با تعلیم و ارشاد در بین مردم گسترش می‌داد تا مردم با آشنایی با این ارزش‌ها بتوانند زندگی اسلامی خودشان را مدیریت درستی بکنند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول