اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

اختصاص 2400 میلیون تومان اعتبار به دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار از اختصاص 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به منظور احداث و توسعه مرکز علمی ـ کاربردی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 2400 میلیون تومان اعتبار به دانشگاه علمی ـ کاربردی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی سه‌شنبه شب در بازدید معاون پژوهشی دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور از مرکز علمی ـ کاربردی نهبندان اظهار داشت: امروزه دانشگاه‌ها سنگرهای مهم تولید و توسعه علم به شمار می‌روند و از طرفی سنگرهای مقابله با تهدیدهای نرم دشمن هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید علاوه بر مباحث آموزشی به بحث‌های فرهنگی و دینی توجه شود، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و مراکز علمی این شهرستان با توجه به همسایگی با کشور پر مخاطره افغانستان و خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید به برنامه‌ها و امور فرهنگی و معنوی بیشتر از گذشته توجه شود.

فرماندار نهبندان افزود: دانشگاه علمی ـ کاربردی یکی از نهادها و مکان‌هایی است که می‌تواند در تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اهداف آن موثر واقع شود چراکه رویکرد آن پرورش نیروهای متخصص، کارآمد و کارآفرین است.

شرافتی اعتبار گذاشتن و توجه به مراکز علمی از جمله مراکز علمی ـ کاربردی را یک نوع سرمایه‌گذاری ماندگار عنوان کرد و گفت: تحویل نیروهای متخصص، کارآفرینان، متعهد و خلاق خروجی دانشگاه‌های علمی ـ کاربردی است و این مهم می‌تواند در رشد تولید ملی و تسریع روند اقتصاد کشور موثر و مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی و تاسیس دانشگاه علمی کاربردی و تغییر چهره نهبندان ماحصل سفر پر خیر و برکت مقام معظم ‌رهبری به این شهرستان و توجهات ایشان است، اظهار داشت: امروزه در این دانشگاه و تمام مراکز آموزشی باید ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی برای تربیت صحیح نسل آینده مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نهبندان از اختصاص 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به منظور احداث و توسعه مرکز علمی کاربردی این شهرستان تاکنون خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار تاکنون مبلغ 2 میلیارد تومان جذب و برای این مرکز آموزشی هزینه شده است.

شرافتی با بیان اینکه این دانشگاه در دو طبقه ساخته می‌شود، تصریح کرد: طبقه همکف آن در سال 89 مورد استفاده قرار گرفته و هم‌اکنون نیز طبقه نخست آن آماده بهره‌برداری و استفاده است که مجموع این دو طبقه 3 هزار و 260 متر مربع است و مجوز تکمیل کردن طبقه دوم آن نیز اخذ شده است.

وی ادامه داد: ساختمان دانشگاه علمی کاربردی نهبندان طبق استانداردهای احداث شده و بحث مقاوم‌سازی در این سازه نیز رعایت شده است.

فرماندار نهبندان گفت: امکانات آموزشی و تجهیزات کارگاهی این دانشگاه به روز و پیشرفته است تا دانشجویان با طیب خاطر به امر تحصیل مشغول باشند.

شرافتی اظهار داشت: از محل اعتبارات سال مالی جاری پروژه حصارکشی این مرکز آموزشی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول