اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه معارف آموزش و پژوهش موسسه امام خمینی(ره):

قوت علمی علامه حسن‌زاده‌آملی در باب توحید قرآنی است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه معارف آموزش و پژوهش موسسه امام خمینی(ره) گفت: علامه در قوت علمی باب توحید قرآنی خون دل خورد.

قوت علمی علامه حسن‌زاده‌آملی در باب توحید قرآنی است

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیدیدالله یزدان‌پناه ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت‌الله علامه حسن‌زاده‌آملی که در سالن صبای صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قوت علمی علامه در باب توحید قرآنی و حقیقی بیانگر خون دل خوردن این استاد در مسیر علم برای به دست آوردن راه‌حل‌های مشکلات در درک روایات و احادیث ائمه(ع) است.

وی افزود: این استاد بزرگوار اندیشه را از انسان کامل آموخته و به خوبی به دیگران منتقل کرده است.

این شاگرد قدیمی علامه در ادامه به الگو قرار دادن شخصیت‌هایی همانند امام راحل و علامه حسن‌زاده در حوزه‌های علمیه را ضروری عنوان کرد و افزود: نیاز است که در حوزه‌های علمیه در تحول مسائل معارف دینی و معنویت از علم و نظر انسان‌های تکامل یافته بهره‌مند شود.

یزدان‌پناه در ادامه به ویژگی اخلاقی علامه در کلاس درس اشاره کرد و گفت: نفس گرم در کلاس درس او سبب اثرگذاری موعظه‌های اخلاقی، روحی و معنوی بود.

مدیرگروه معارف آموزش و پژوهش موسسه امام خمینی(ره) افزود: در مسیر علمی گاهی احساس شده که علامه حسن‌زاده‌آملی تمام عمر خود را صرف کار علمی کرده است در عین اینکه از نظر ریاضت و از نظر سلوک و عرفان نیز مانند اینکه تمام عمرش را در این مسیر گذرانده است.

وی افزود: به جرأت عنوان کرده این استاد از بوعلی، فارابی، خواجه نصیرالدین طوسی و ملاصدرا تاثیرگذارتر بودند و در حقیقت علامه دوره معقول اسلامی را یک دوره واحد می‌دیدند.

شاگرد علامه حسن‌زاده‌آملی در ادامه به قوت و روان‌ بودن کلام علامه پرداخت و افزود: مهم‌ترین ویژگی اثرگذاری موعظه‌های معنوی و علمی این استاد بود که با فنون خاصی موضوعی را در ذهن طلبه‌ها تداعی می‌کردند.

شاگرد علامه حسن زاده آملی خاطرنشان کرد: توجه به قرآن و کلام اهل‌بیت(ع) مهم‌ترین ویژگی کلاس‌های عرفان علامه است و این نشان‌ دهنده این است که تمام زندگی علامه حسن‌زاده‌آملی وقف علوم دینی است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول