اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش بزرگداشت مقام علامه حسن‌زاده‌آملی:

علامه حسن‌زاده آملی دارای جامعیت علمی است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده‌آملی گفت: شخصیت علامه حسن‌زاده آملی دارای جامعیت علمی و فکری است.

علامه حسن‌زاده آملی دارای جامعیت علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسن وکیلی، ظهر امروز در نشست خبری همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌‌زاده‌آملی که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به همت گروه علم، اندیشه و دین و با همکاری موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، مجمع عالی حکمت اسلامی، اداره ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده آملی ادامه داد: طبق توصیه اکید رهبر معظم انقلاب و برای ترویج عرفان و حکمت اسلامی، گروه علم، اندیشه و دین درصدد معرفی شخصیت‌هایی است که دارای صبغه عملی، عرفانی و فلسفی باشند.

وی عنوان کرد: علامه حسن‌زاده‌آملی، دارای شخصیتی جامع در زمینه علمی هستند و در زمینه‌های مختلف مانند عرفان، فلسفه، کلام، تصوف و حتی ریاضیات دارای تحقیق و اثر هستند.

وکیلی گفت: تاکنون دو همایش در معرفی شخصیت عرفانی امام خمینی(ره) و هم‌چنین علامه طباطبایی برگزار شده و در آینده نیز، این برنامه‌ها ادامه دارد.

دبیر علمی همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده‌آملی خاطرنشان کرد: در همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده‌آملی، سه تن از شاگردان برجسته ایشان، حضور خواهند یافت و در ارتباط با شخصیت علامه و ابعاد علمی آن، سخنرانی می‌کنند.

وکیلی تاکید کرد: حجج‌الاسلام‌ رضایی‌تهرانی، رمضانی و یزدان‌پناه، به عنوان شاگردان حضرت علامه، در این مراسم حضور می‌یابند.

وی یادآور شد: برای بسیاری از اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولان استانی دعوت‌نامه ارسال شده و حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی نیز، به نمایندگی از دولت در این مراسم شرکت می‌کنند.

دبیر علمی همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاده‌آملی با اشاره به برنامه‌های جانبی این همایش افزود: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از کتب ایشان نیز فعال خواهد بود و کتب علامه حسن‌زاده در آن با تخفیف ویژه به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش‌ها این است که نسل جوان و هم‌چنین طلاب را با فرهنگ اهل‌بیت و عرفان اسلامی به ‌صورت عمیق‌تری آشنا کنیم.

وکیلی تصریح کرد: از برنامه‌های آینده گروه علم، اندیشه و دین، برپایی همایش بزرگداشت برای آیت‌الله بهجت و هم‌چنین حضرت سلمان است.

همایش بزرگداشت مقام علمی علامه حسن‌زاد‌ه‌آملی، پنج‌شنبه هفته‌ جاری در تالار صبا واقع در صدا و سیمای خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول