اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری

نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در قم تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تقدیر به عمل آمد.

نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در قم تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نخستین همایش تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور صبح امروز در قم کار خود را آغاز کرد.

این همایش با حضور 120 نفر از نخبگان طلبه شاهد و ایثارگر از سراسر کشور برگزار شد که در پایان از 20 طلبه نخبه شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

در اختتامیه این همایش که عصر امروز در ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور حضور داشتند.

همچنین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در این نهاد، جمعی از معاونین بنیاد شهید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مرکز برای طلاب شاهد و ایثارگر و ترویج فرهنگ شهادت از تشکیل ستاد شاهد و ایثارگر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به منظور ساماندهی به این امور خبر داد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال جنگ تحمیلی بر ضرورت شناساندن این نقش به مردم تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان با اشاره به جمعیت شهدای طلبه نسبت به جمعیت شهدای اقشار دیگر گفت: قشر روحانی حدود 12 برابر دیگر اقشار جامعه به انقلاب اسلامی شهید تقدیم کرده است.

در ادامه این مراسم رئیس دفتر مقام معظم رهبری به بیان مطالبی در زمینه نقش روحانیت و مرجعیت در زنده کردن و به ثمر رساندن نهضت‌های آزادی‌بخش در جهان اسلام پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌‌گلپایگانی با اشاره به فداکاری شهدا و ایثارگران برای انقلاب اسلامی گفت: امروز کشور ما در اوج عزت قرار دارد و این عزت را مدیون خون شهدا هستیم.

در این همایش که از صبح امروز در قم آغاز به کار کرد، سه کمیته از نخبگان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تشکیل شد تا به تبیین مطالبات این قشر از مسئولین دولتی و مدیران حوزه‌های علمیه بپردازند.

حاصل کار این کمیسیون‌ها بیانیه‌هایی بود که در اختتامیه این همایش قرائت شد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های علمیه، ایجاد شناسنامه کاری برای نخبگان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های علمیه، راه‌اندازی مرکز تربیت مبلغ شاهد و ایثارگر، تقویت و توسعه تشکل‌های ایثارگری حوزه‌های علمیه و دیدار با رهبر معظم انقلاب از جمله درخواست‌هایی بود که توسط مسئولین این کمیسیون‌ها مطرح شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول