اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

وحدت در جامعه مانع از تزلزل کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر بر وحدت اسلامی میان مردم و مسئولان در کشور تأکید کرد و گفت: وقتی این مهم در جامعه باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند در کشور ما تزلزل ایجاد کند.

وحدت در جامعه مانع از تزلزل کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: آنچه خداوند بر ما واجب کرده است باید به جا آوریم و از گناه و محرمات دوری کنیم چرا که گناه و هوای نفس انسان را به ذلت و خواری می‌کشد و باعث تزلزل و سقوط انسان به دوزخ می‌شود.

وی تقوای الهی را عامل رستگاری و مبدأ نجات انسان برشمرد و افزود: تقوا انسان را در برابر دشمن درونی و بیرونی حفظ می‌کند و کسی که باتقوا باشد اجازه گناه به نفسش را نمی‌دهد.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه رجب به مردم، آنها را به الگوگیری از ائمه اطهار فرا خواند و عنوان داشت: رفتار ائمه به ویژه مولای متقیان علی(ع) برای ما درس است و اگر آنچه ایشان فرموده‌اند احیا شود بسیاری از بدبختی‌ها و گرفتاری‌های امروز حل می‌شود.

وی در ادامه به مناسبت‌های خرداد ماه اشاره کرد و گفت: خرداد ماه سال 42 و سال 68 شاهد دو اتفاق بزرگ در تاریخ کشورمان بودیم که این دو هرگز از یاد و ذهن ما نمی‌رود و خاطرات آن برای همه ما بسیار دردآور است.

فاضلیان ابراز داشت: امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب قیام خود را از سال 42 آغاز کردند و هدف و محور قیام امام رسیدن به وحدت اسلامی، از بین رفتن اختلافات و از میان برداشتن فساد در جامعه بود و به فرموده خودشان چیزی که باعث ناراحتی امام می‌شد همین مسئله بوده که در جامعه اختلاف باشد و عامل رسیدن به موفقیت از منظر ایشان وحدت بوده است.

وی بر وحدت اسلامی میان مردم و مسئولان در کشور تأکید کرد و گفت: وقتی این مهم در جامعه باشد هیچ قدرتی نمی‌تواند در کشور ما تزلزل ایجاد کند.

امام جمعه موقت ملایر گفت: پایه‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام از سال 42 آغاز شد و نتیجه آن پیروزی در سال 57 بود و ما باید با تمام توان انقلابی که با فداکاری و خون‌های پاک بسیاری از مردان و زنان و در آن روزها به دست آمده را نگه داریم و اجازه ندهیم هیچ دشمنی به انقلاب اسلامی‌مان تعرض کند.

وی در ادامه به رحلت امام خمینی(ره) در 14 خرداد ماه اشاره کرد و افزود: یاد و نام امام نه تنها در ذهن ملت ایران بلکه در تمام جهان زنده است چرا که امام مردی الهی بودند و تمام هدفشان نیز برای خدا و خدمت به جهان اسلام بود و کسانی که با این هدف کار کنند هرگز فراموش نمی‌شوند.

فاضلیان خطاب به مردم و مسئولان گفت: وصیت‌نامه الهی، سیاسی امام خمینی(ره) فراتر از آن چیزی است که ما تصورش را می‌کنیم و اگر به تمام فرازهای آن عمل شود بسیاری از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد حل خواهد شد، بنابراین همه ما باید با مطالعه دقیق و عمل به این وصیت‌نامه الهی، سیاسی در زندگی و امور جامعه مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه با استناد به سخن مقام معظم رهبری گفت: بزرگترین خطر برای ما در جامعه اسلامی این است که فراموش کنیم الگوی حکومت ما حضرت علی(ع) است چرا که حکومت ما باید بر پایه عدل و برابری و برادری باشد و ریشه فقر از جامعه کنده و از زندگی اشرافی‌گری دوری شود.

امام جمعه موقت ملایر به وفات حضرت زینب کبری(س) در ماه رجب اشاره کرد و گفت: این بانوی بزرگ در اسلام بی‌نظیر است و زنان و دختران ما باید در حجاب، حیا، عفت، گذشت و... از این بانوی بزرگ الگو بگیرند.

وی در پایان به خانواده‌ها بر فراهم کردن وسایل ازدواج برای جوانان تأکید کرد. 

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول