اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

امام خمینی احیاگر اندیشه ناب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام خمینی (ره) احیاگر اندیشه ناب اسلامی بود که در برابر طاغوت و نظام‌های استبدادی با توان و جرأت ایستاد.

امام خمینی احیاگر اندیشه ناب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی نظر‌پور ظهر امروز در جلسه کمیته برگزاری آیین گرامیداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در اردبیل اظهار داشت: در حالی که بشریت به دنبال فزون‌طلبی طاغوتیان زمان مورد شدید‌ترین هجمه‌ها و تهدیدهای انسانی قرار گرفته و از حق و حقوق اولیه محروم بودند نهضت آزادی‌بخش ایران اسلامی به ملت‌های آزادیخواه جرأت داد تا با قدرت از یوغ استکبار جهانی خارج شده و خود با استقلال همه جانبه اداره جامعه را عهده‌دار شود.

وی خاطر نشان کرد:‌ نهضت بیداری و آزادی در ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایط و تاریک‌ترین روزگار که نظام شرق و غرب بردنیا سیطره یافته بودند شکل گرفت و شاهد هویت‌یابی مجدد اسلام ناب و ارزش‌های متعالی بودیم که کمتر نظیر آن را در طول تاریخ می‌توان مشاهده کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضرت امام (ره) با شاخصه تسلیم‌ناپذیری، دشمن‌شناسی و درک شرایط و موقعیت جهان اسلام حرکت‌های آزادی‌بخشش را از سال 42 انسجام بخشید، یادآور شد: در حالی که هیچ کس فکر نمی‌کرد که روزی این نهضت و حرکت آغاز شده به سرانجام خوش و شیرین برسد امام بزرگوار با تحمل تمام سختی‌ها و مشکلات در دوران تبعید سعی کرد به پشتیبانی ملت حرکت‌ها را انسجام بخشیده و استمرار دهد تا بالاخره در 12 بهمن ماه سال 57 این نهضت راستین به ثمر نشست.

نظر‌پور بیان داشت: در حالی که ملت ایران سی‌و چهارمین سال به ثمر نشستن انقلابشان را جشن گرفتند که در بسیاری از مناطق دنیا حرکت‌های آزادی‌بخش تازه شکل گرفته و در اقتدا به امام راحل (ره) رهبران جرات یافته دنیا به همت مردم خودشان در صدد شکل دادن نظامی هستند که پایه‌های آن استقلال و آزادی واقعی است.

این مسئول به فروپاشی دیکتاتورهای منطقه‌ای در مصر، لیبی، عراق و حوزه جهان اسلام اشاره کرد و افزود: اگر امروز در مصر،‌ عراق و لیبی انتخابات آزاد با تکیه بر رأی مردم برگزار می‌شود همه الهام گرفته از مکتب امام بزرگواری است که بیش از 50 سال کوشید تا ملت‌های مسلمان از خواب غفلت بیدار شوند و خواسته و اراده خود را بر دشمنان چیره و غالب سازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل همسو با برنامه‌های کشوری مجالس و محافل سوگواری در مساجد و حسینیه‌های اردبیل نیز برگزار می‌شود تا یاد و خاطره امام سفر کرده گرامی داشته شود.

نظر‌پور گفت: در کنار محافل و مجالس عزاداری در سالروز ارتحال جانسوز امام مسابقات فرهنگی و هنری در مدارس و دانشگاه‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در 14 خرداد و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، گفتمان دینی در مساجد، اعزام زائران و کاروان‌های دوچرخه‌سواری به مرقد مطهر امام راحل به مناسبت 14 و 15 خرداد ماه خبر داد.

اندیشه امام فخر عالم اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل نیز در این جلسه با یادآوری اینکه اندیشه نورانی و پر‌تلالو امام راحل تجلی واقعی سیره و سلوک انقلاب اسلامی و مدیریت در نظام اسلامی است، اظهار داشت: اگر به سیره و حکمت امام در مسائل مختلف رجوع کنیم در همه این مکتب رهنمود‌های روشنگرانه و حقیقت نورانی را مشاهده خواهیم کرد.

یوسف اکبری گفت: در پاسداشت ایام رحلت بزرگ پرچمدار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بیش از 3 هزار زائر از شهر اردبیل عصر روز 13 خرداد ماه عازم حرم مطهر امام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه مشابه در دیگر شهرهای استان اردبیل نیز از اعزام کاروان زائران حرم مطهر امام در روزهای 13 خرداد ماه به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب خبر داده شد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول