اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

تبعیت از سیره امام عامل موفقیت جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: تبعیت از راه و منش امام خمینی عامل موفقیت جهان اسلام است.

تبعیت از سیره امام عامل موفقیت جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه جهان بیهوده و عبث خلق نشده است، اظهار داشت: عالم هستی هدفمند و حکیمانه خلق شده به طوری که از یک ذره آن تا بزرگ‌ترین کهکشان‌ها بر اثر لطف، رحمت و حکمت آفرینش دو عالم ایجاد شده است.

وی گفت: خداوند پیامبران، ائمه معصومین و رهبران بزرگ دینی چون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را برای آگاه‌سازی انسان از این هدف انتخاب و فرستاده است تا آن را از عالم طبیعت بالا کشیده و به مقام خاکیان عرش‌نشین برساند.

امام جمعه همدان به ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در راستای اهداف دین مبین اسلام، وارد کار و مبارزه شدند و به حق می‌توان ایشان را حقیقت کلمه در عصر خود نامید.

وی با اشاره به اینکه دوست و دشمن به مقام امام خمینی(ره) و خدایی بودن این بزرگ‌مرد اعتراف کرده‌اند، تأکید کرد: تبعیت از راه و منش ایشان زمینه دستیابی به موفقیت‌های روزافزون برای دنیای اسلام است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

* سیر تکامل بشر بی‌نهایت است

طه‌محمدی با بیان اینکه سیر تکامل انسان تا بی‌نهایت است، اضافه کرد: در این مسیر باید خود را همواره به مدارج بالای معنوی رساند که تبعیت از قرآن، ائمه معصومین و ولایت عامل تحقق این مهم است.

وی بهره‌مندی از ماه‌های خاصی چون رجب، شعبان و رمضان را عامل ارتقای معنویت آدمی دانست و ابراز داشت: باید از دو ماه رجب و شعبان به عنوان مقدمه ماه رمضان بهره کافی و وافی را برد تا بتوانیم برای حضور در میهمانی خدای متعال آماده شویم.

امام جمعه همدان در ادامه به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: بر طبق این حدیث برای رسیدن به اوج انسانیت باید از یک سو "تفقه در دین" را همواره مد نظر داشت و از سوی دیگر نسبت به امور زندگی و معیشتی خود اندازه‌گیر بود و از اسراف و تبذیر جلوگیری کرد.

* لزوم فعالیت خیران مسکن‌ساز

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت خیران مدرسه‌ساز در استان برای ایجاد فضاهای آموزشی، آن را کاری خداپسندانه دانست و تأکید کرد: فعالیت خیران مسکن‌ساز نیز می‌تواند زمینه رفع و رجوع مشکلات این بخش را فراهم سازد.

‌طه‌محمدی خاطرنشان کرد: البته خیران سلامت نیز دو سالی است که در استان تشکیل شده و باید با فعالیت در این مجموعه سلامت جامعه اسلامی را بیش از پیش تضمین کرد.

این مسئول از واهمه دشمنان از بیداری اسلامی در جهان سخن گفت و ابراز داشت: مدعیان حفظ حقوق بشر فاجعه بحرین، سرکوب شیعیان عربستان، یمن، اردن، فلسطین و لبنان در راستای مقابله با حرکت آزادی‌بخش و اسلامی را ایجاد کرده‌اند که امروز نیز شاهد فاجعه سوریه هستیم.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش خواستار حفظ وحدت مسلمانان جهان برای مقابله با زورگویی‌های استکبار جهانی و ایادی آن شد.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول