اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زیباترین صحنه اعتکاف اشک ریختن جوانان به درگاه خداوند است

حجت‌الاسلام عباسی: بهترین توشه معتکفان از مراسم اعتکاف خودسازی است

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: بهترین توشه معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف خودسازی و پاک شدن از گناهان است.

حجت‌الاسلام عباسی: بهترین توشه معتکفان از مراسم اعتکاف خودسازی است

حجت‌الاسلام ‌علی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: معتکفان بعد از اتمام مراسم سنت حسنه اعتکاف، می‌توانند بندگی خالصانه را به دیگران نیز ترویج دهند تا ناهنجاری‌ها، معضلات و  آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف برای ارتقای معنوی فردی و رشد اخلاقی جامعه بسیار ضروری است، بیان کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان در مراسم سنت حسنه اعتکاف جوانان هستند که در این سه روز با دعا و نیایش برای تقویت ایمانشان تلاش می‌کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف تأثیر چشم‌گیری در کاهش مشکلات فردی و اجتماعی در جامعه دارد.

عباسی ابراز کرد: معتکفان با سه روز معتکف شدن در مساجد با دوری از مادیات زندگی و انس با خداوند متعال از خطاهای گذشته طلب عفو می‌کنند تا بتوانند با بخشش گناهان رضایت خداوند را کسب کنند تا در آخرت سعادتمند شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: معتکفان در مراسم معنوی اعتکاف شروع به خودسازی کرده و با ارتباط با دیگران، افکار مذهبی و فکری خودشان را در این مراسم تقویت می‌کنند.

زیباترین صحنه اعتکاف اشک ریختن جوانان به درگاه خداوند است

وی با بیان اینکه زیباترین لحظه اعتکاف این است که جوانان با گرفتن کتاب‌های دعا و با اشک ریختن به درگاه خداوند در گوشه‌ای از مسجد با خداوند راز و نیاز می‌کنند، ابراز کرد: این لحظه‌ها زیباترین صحنه‌های مراسم معنوی اعتکاف است که تحقق این امر نشان‌دهنده اعتقادات مذهبی و دینی قوی در بین جوانان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه استقبال جوانان از مراسم اعتکاف بسیار چشم‌گیر است، یادآور شد: برخی از جوانان مشتاق شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، به دلیل عدم امکانات نمی‌توانند در این مراسم حضور یابند که در این راستا باید سازمان‌هایی که اعتبارات برنامه‌های فرهنگی دارند با حمایت مالی و سرمایه‌گذاری در مراسم اعتکاف تلاش کنند تا این مراسم با کیفیت مطلوب‌تری در استان قزوین برگزار شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین ادامه داد: خیرین و مسئولان مربوطه که اعتبارات بودجه‌های فرهنگی دارند، می‌توانند با هزینه‌ کردن برای برگزاری بهتر این مراسم تلاش کنند تا همه جوانان با تأمین امکانات در مراسم معنوی اعتکاف بتوانند شرکت کنند.

برگزاری اعتکاف از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین برگزاری اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در ایران عنوان و بیان کرد: برگزاری این مراسم باید هر ساله گسترش یابد تا جوانان بیشتری بتوانند در این مراسم شرکت کنند.

این مقام مسئول افزود: حضور سه روزه جوانان در مراسم اعتکاف با هدف ارتقای بندگی و خودسازی انجام می‌شود و این در نوع خود بسیار ارزشمند است.

عباسی، طلب بخشش از خداوند، بازنگری اعمال گذشته و بهبود در انجام اعمال مذهبی و دینی را از اهداف مراسم معنوی اعتکاف دانست و اظهار کرد: برگزاری این مراسم از آثار و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید برای برگزاری با کیفیت این مراسم در جامعه برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام شود.

وی یادآور شد: دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی به صورت فردی و جمعی برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام می‌کنند تا بتوانند از آثار و برکات معنوی این مراسم بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با ارتقای برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف بین دانشجویان می‌توان اعتقادات مذهبی و فکری آنان را بهتر ارتقا داد تا بتوانند در کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه مؤثرتر باشند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول