اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر تأکید کرد

ارتقای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اعتکاف شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر بر ارتقای سطح برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مراسم اعتکاف شوشتر تأکید کرد و گفت: باید از فرصت ایام البیض در مساجد استفاده بیشتری شود.

ارتقای برنامه‌های فرهنگی در مراسم اعتکاف شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام حیدر شهریاری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اعتکاف این شهرستان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی از فرصت ایام البیض در مساجد استفاده بیشتری شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید نوین و با محوریت جوانان انجام شود زیرا بیش از 85 درصد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف را جوانان تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس نیاز روز جامعه و با اولویت و محوریت فعالیت‌های قرآنی و معنوی باشند.

وی بر استفاده از ظرفیت اساتید خوزستان در ایام اعتکاف تأکید کرد و گفت: در حال رایزنی با تعدادی از اساتید دانشگاه برای حضور در شوشتر هستیم.

شهریاری تأکید کرد: مراسم اعتکاف در سال‌جاری در هشت مسجد در سطح شهرستان شوشتر برگزار می‌شود و در این‌باره هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذی‌ربط انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته اعتکاف در شش باب مسجد شوشتر برگزار شد که در سال‌جاری این تعداد به هشت مسجد افزایش یافته است.

شهریاری با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم اعتکاف به صورت مستقل در مساجد، تأکید کرد: همه ساله با همکاری ادارات و نهادهای دولتی این مراسم برگزار می‌شود اما در صورتی که این مراسم به صورت مستقل و مردمی برگزار شود پویاتر بوده و اثرات معنوی آن ماندگارتر خواهد بود از این رو، ترغیب بزرگان و متولیان مساجد برای برگزاری اعتکاف به صورت مستقل و خودگردان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شرکت کنندگان در اعتکاف سال 90 افزود: در سال گذشته بیش از یکهزار و 700 نفر از مردم شوشتر در این مراسم معنوی شرکت کردند که با افزایش تعداد مساجد احتمال حضور بیشتر در این آیین عبادی وجود دارد.

شهریاری گفت: در شرایط کنونی با محوریت حوزه علمیه شهرستان شوشتر برای اعتکاف در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول