اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

نهاوند صاحب دانشگاه دولتی مستقل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان امسال نهاوند از دانشگاه دولتی مستقل برخوردار خواهد شد.

نهاوند صاحب دانشگاه دولتی مستقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند مهدی سنایی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه لیزری چشم دیاگ بیمارستان شهید حیدری نهاوند اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اعتبارات میلیاردی با رقم بالا به نهاوند وارد شود چاره‌ای جز توسعه مراکز فرهنگی، علمی و پژوهشی نیست، بنابراین هم‌اینک که نهاوند دارای مجتمع آموزش عالی با چهار دانشکده زیر پوشش است تا پایان سال جاری به دانشگاه دولتی تبدیل می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 6 هزار و 500 دانشجو در بیش از 35 رشته مختلف در مراکز دانشگاهی آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و دانشکده‌ها در حال تحصیل هستند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأسیس دانشکده پیراپزشکی در دو رشته اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی از تحصیل 48 دانشجو از سراسر کشور در این مرکز خبر داد و ادامه داد: سال آینده علاوه بر پذیرش تعداد بیشتری دانشجو، رشته‌های این دانشکده نیز بیشتر خواهند شد.

وی کمبود چارت پرستاری را یکی از مشکلات پیش روی شبکه بهداشت و درمان در نهاوند خواند و ابراز داشت: سال تحصیلی آینده نیز رشته پرستاری در دفترچه‌های آزمون و انتخاب رشته ویژه نهاوند درج خواهد شد و سعی می‌شود نیروهای بومی و علاقه‌مند به رشته پرستاری پذیرفته شوند.

سنایی احداث و اتمام بیمارستان 160 تختخوابی را موجب تحول در بخش بهداشت و درمان نهاوند ذکر کرد و افزود: سال 92 این پروژه بزرگ و ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز از مزایای افتتاح دستگاه لیزر چشم پزشکی با عنوان "دیاگ" خبر داد و اظهار داشت: این دستگاه که ساخت کشور فرانسه است با 500 میلیون ریال اعتبار از اعتبارات شبکه بهداشت خریداری شده است.

عباس سلگی در پایان سخنانش گفت: این دستگاه قادر است بیماری‌های آب‌سیاه، آب مروارید و عوارض ناشی از جراحی چشم را درمان کند و پزشک می‌تواند روزانه بین 10 تا 15 بیمار چشمی را در مدت پنج دقیقه به صورت سرپایی درمان کرده و مرخص کند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول