اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

جنبه‌های تبلیغ دین باید در دانشگاه‌ها تقویت شوند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جنبه‌های تبلیغ دین و تربیت اسلامی باید در دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تقویت شوند.

جنبه‌های تبلیغ دین باید در دانشگاه‌ها تقویت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری  در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات طب اسلامی در سالن همایش‌های دانشکده پزشکی واقع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ذهنیت اصلی برای تشکیل مرکز تحقیقات طب اسلامی دانشگاه، نگاه ویژه به کانون‌هایی است که در خدمت ترویج دین و مباحث تربیتی و اسلامی است.

وی ادامه داد: آنچه که در دانشگاه‌ها بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، نگاه ویژه به مباحث تربیتی و دینی دارای ریشه‌های قوی و بنیادین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این راستا دانشجویان باید مجالس قرآنی، تفسیر، اخلاق و احکام بیشتری داشته باشند تا به این وسیله هر چه بیشتر جنبه‌های تبلیغ دینی باید در دانشگاه‌ها تقویت شوند.

شبستری با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در جریان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود و این تاریخ جشن بزرگ ملی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با نظر و توجه به شهدای دفاع مقدس می‌بینیم که تمام شهدا و رزمندگان در کانون‌های ویژه تربیت ‌دینی و اخلاقی رشد کرده‌اند و دارای ریشه‌های عمیق دینی و تربیت‌های اسلامی و مذهبی بوده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه که در جریان دوران دفاع مقدس شرایط پیروزی ما را فراهم کرد، همان نسل تربیت شده با اصول اسلامی و اخلاقی با ریشه‌های عمیق معنوی بود که متأسفانه این امر امروزه از اولویت تربیتی در خانواده‌ها و دانشگاه‌ها خارج شده است.

شبستری اظهار امیدواری کرد: امید می‌رود که افتتاح مرکز تحقیقات طب اسلامی در در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در وهله اول کانون ترویج دین و سپس مسائل سیاسی روز و مباحث و پژوهش‌های علمی باشد.

وی در ارتباط با برکات سفر اخیر هیئت دولت به مشهد و استان خراسان‌رضوی اظهار کرد: احداث 6 دانشکده داروسازی، پیراپزشکی، طب سنتی، علوم و فنون نوین، پرستاری و مامایی در پردیس دانشگاه از برکات سفر اخیر هیئت دولت به مشهد است که این دانشکده‌ها باید در سال جاری اجرایی و در سه سال آینده به بهره‌برداری برسند.

در ادامه این مراسم رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از زمان تشکیل مرکز تحقیقات طب اسلامی کارشناسان طب و حوزه را دور هم جمع کرده‌ایم و  تاکنون تعداد 20 هزار حدیث را مورد جمع‌آوری و مطالعه قرار داده اینکه نتایج گران‌بها و بسیار ارزشمندی از آنها حاصل شده است.

ثاقبی ادامه داد: قرار گرفتن طب جزئی نگر کلاسیک و طب کلی‌نگر سنتی در کنار طب اسلامی می‌تواند مجموعه خوبی را در فراهم کند که در آن مطالعه همه‌جانبه و درستی از انسان در تمام ابعاد انجام شود.

در این مراسم از دانشجویان و تشکل‌هایی که در زمینه جنگ نرم در یک سال گذشته فعالیت ویژه داشته‌اند، توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تقدیر شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول