اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج:

غالب برنامه‌های فرهنگی دانشگاه یاسوج دانشجو محور است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج گفت: لازم است دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی بیشتر مد نظر باشند و از همین رو برنامه‌های فرهنگی دانشگاه یاسوج دانشجو محور است.

غالب برنامه‌های فرهنگی دانشگاه یاسوج دانشجو محور است

 حجت‌الاسلام حافظ ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار  کرد: دانشجویان در آینده انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی دارند که باید این قشر بیش از دیگر اقشار در برنامه‌ریزی‌ فرهنگی مدنظر باشند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی به این قشر یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی را در این حوزه دانست.

وی یادآور شد: دانشجویان و دانشگاهیان از فرهیختگان هر جامعه‌ای هستند که اگر در آن جامعه دانشگاه در مسیر درست باشد به سعادت و کمال خواهد رسید.

ثابت ادامه داد: باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دانشجویان را که نسلی پرسشگر و کنجکاو هستند مدنظر داشت و به سؤالات و شبهات آن‌ها پاسخ داد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به جایگاه اساسی جمله امام(ره) که فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، ابراز داشت: این جمله در تبیین اندیشه‌های امام(ره) و آرمان‌های انقلاب بر شان الهی نظام جمهوری اسلامی تاثیر بسزایی داشته است که باید این محتوا در میان نسل جدید ترویج شود.

 وی بیان کرد: در حالی که صدام و اعوان و انصارش با اعلام فتح چند روزه ایران وارد جنگ با انقلاب اسلامی شده بودند، آزادسازی این منطقه استراتژیک بعد از ماه‌ها جنگ و تقابل بزرگ‌تر‌ین پتک بر سر اهداف و آرزوهای استکبار بود.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ یاسوج ادامه داد: آزادسازی خرمشهر اولین نشانه از شکستی بود که بسیجی‌های خمینی کبیر بر آن‌ها تحمیل کردند.

ثابت استعانت از ذات باری‌تعالی، توکل بر خداوند و نیز توسل بر ائمه اطهار را رمز پیروزی در میادین جنگ دانسته و همین نسخه را برای جنگ نرم این روزها مهم و حیاتی خواند.

وی با اشاره به نقش اخلاق اسلامی در شکوفایی پتانسیل‌های جامعه تصریح کرد: حضور جوانان در عرصه‌های اخلاقی نسخه شفابخش اسلام است که عمل به این نسخه در ادامه حیات مقتدرانه نظام اسلامی نقش اساسی دارد.

 

وی افزود: بعد از همین شکست بود که غرب از پیروزی صدام ناامید شده و اتاق فکرهای خود را برای آغاز تهاجم فرهنگی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل داد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج گفت: شکست دشمن در جنگ تن به تن در خرمشهر موجب ناامیدی دشمن و روی آوردن آن‌ها به جنگ نرم و فعال کردن اتاق‌های فکر برای مقابله با آرمان‌های انقلاب شد.

ثابت ابراز داشت: شکست دشمن در جنگ تن به تن در خرمشهر موجب ناامیدی دشمن و روی آوردن آن‌ها به جنگ نرم و فعال کردن اتاق‌های فکر برای مقابله با آرمان‌های انقلاب شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تنویر افکار عمومی مبنی بر چرایی ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر موضوع مهمی ‌است که باید به‌ویژه در محافل دانشگاهی و فرهنگی کشور به آن پرداخته شود.

این مسئول با بیان ضرورت تقابل با شبهاتی از این دست اضافه کرد: یکی از راهکارهای تبیین این مسئله بازخوانی اندیشه‌ها و بیانات امام راحل و رهبر انقلاب است. 

ثابت حضور جدی هنرمندان، نویسندگان و رسانه‌ها برای ایجاد ارتباط و علقه مخاطب با مسئله دفاع مقدس و استفاده از زبان هنر برای تبیین آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین نکات برای حفظ این آرمان‌ها نام برد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یاسوج گفت: لازم است دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی بیشتر مد نظر باشند و ما نیز در دانشگاه یاسوج در همه برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های فرهنگی دانشجویان را محور قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول