اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد

اسکان 5 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان گفت: در حال حاضر 5 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه‌ کردستان اسکان دارند.

اسکان 5 هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه کردستان

جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه وزارتخانه 40 درصد دانشجویان واجد شرایط در خوابگاه‌های دانشجویی اسکان داده می‌شود، این در حالی است که رئیس دانشگاه کردستان مدعی است که 100 درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه را اسکان داده است.

وی افزود: 3 هزار نفر از جمعیت خوابگاهی 5 هزار نفری دانشگاه کردستان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

امینی تصریح کرد: تلاش ما راه‌اندازی کمیته خیرین خوابگاه‌ساز و نهادینه کردن فرهنگ خوابگاه‌سازی مانند مدرسه‌سازی در سطح جامعه است.

وی از مشکلات اداره کردن خوابگاه و نبود ساختمان مناسب برای اجاره خوابگاه در سطح شهر ابراز تاسف می‌کند و می‌گوید: امید ما برای ساماندهی امور خوابگاه مشارکت بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات 4 درصدی است چون بر اساس برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 93 مجموع خوابگاه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته وی در حال حاضر 55 درصد دانشجویان بومی استان و بقیه نیز بیشتر از مناطق کردنشین و شهرهایی مانند کرمانشاه، بوکان، مهاباد، میاندوآب و... و درصد کمی را دانشجویان فارس‌‌زبان از دیگر شهرهای کشور هستند.

پرداخت 1.5 میلیارد تومان وام ضروری به دانشجویان

وی گفت: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه کردستان در سال گذشته 1.5 میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده است.

امینی با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان وام دانشجویی، تصریح کرد: این مبلغ بسیار کمتر از تقاضای دانشجویان است.

به گفته امینی تامین اعتبارات صندوق حاصل بازگشت وام دانشجویان و اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی است و هر چه دانشجویان زودتر اقدام به پرداخت اقساط بکنند، گردش مالی صندوق بیشتر و سریع‌تر است.

راه‌اندازی مرکز مشاوره در دانشگاه

امینی برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌های زندگی، مشاوره ازدواج، روابط دختر و پسر،  بررسی مشکلات روانی و عاطفی دانشجویان و... را از اهداف مرکز مشاوره راه‌اندازی شده در سال‌جاری عنوان کرد و گفت: موفق‌ترین بخش این مرکز برگزاری کارگاه‌های ویژه پیشگیری از مواد‌مخدر در سطح دانشگاه بوده که نتیجه بسیار خوبی داشته و آسیب‌های جدی مواد‌‌مخدر را در سطح دانشگاه کاهش داده است.

وی عنوان کرد: آسیب‌های مواد مخدر در دانشگاه کردستان در سطح بسیار کمی است و تلاش ما رسیدن به صفر و پاک شدن مجموعه است که در این راستا از خود دانشجویان به‌عنوان مربی در سطح دانشگاه و خوابگاه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول