اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

رحمانی: جذب 25 هزار دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: 25 هزار دانشجوی جدیدالورود در 64 پردیس دانشگاهی امسال جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

رحمانی: جذب 25 هزار دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل رحمانی ظهر امروز در همایش سراسری هنر و تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: در هر استان دو پردیس خواهران و برادران در همه رشته‌های کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی برای مهر امسال آمادگی لازم را در جذب دانشجویان فرهنگی دارد.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود: استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان قبل از تصویب دانشگاه فرهنگیان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لحاظ شده بود.

رحمانی گفت: در سند تحول بنیادین کمیته‌های 14 گانه تخصصی با تدبیر و پی‌گیری در 14 استان کشور تشکیل شده است که در این راستا کمیته تخصصی هنر از جمله این کمیته‌هاست که در استان خراسان‌رضوی تشکیل و شروع به کار کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: برگزاری این کارگاه‌ها در راستای تجارب اساتید و در جهت ارتقا و بازنگری برنامه‌های درسی جدید تنظیم و تدوین شده است.

رحمانی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط مختص فرهنگیان نیست بلکه این سند تحول جامعه است و مسیری که این سند تنظیم شده، مسیر کمال را خواهد پیمود.

در ادامه این همایش دو روزه که با حضور مدیران مراکز دانشگاهی و دانشجویان هنر سراسر کشور در مشهد برگزار شد، مهدی نویدادهم دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: نیاز امروز و گفتمان غالب تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و هدف از تحول بنیادین، تحول عمیق، ریشه‌ای و همه‌جانبه است.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظام‌مند با آینده‌نگری مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و معارف اسلامی تدوین شده است که بر این اساس دارای نقشه راه و مهندسی راه است.

نویدادهم گفت: راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به همکاری و حمایت مراکز آموزشی، علمی و پژوهشی دارد که لازم است در مراکز تربیت معلم تدریس و مورد واکاوی قرار گیرد.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود: نفس برگزاری چنین نشست‌هایی مبارک است که سبب گستردگی اندیشه می‌شود.

نویدادهم در پایان از تالیف کتاب مجموعه 290 اقدام تحول‌آفرین آموزش و پرورش برگرفته از این سند خبر داد و گفت: در تحول بنیادین آموزش و پرورش با تعبیر چرخش‌ها، مبانی نظری را از وضع موجود به وضع مطلوب تبدیل می‌کنیم.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول