اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه و شهرک‌های صنعتی

حلقه اتحاد دانشگاه و صنعت محکم‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: حلقه اتحاد دانشگاه و صنعت با امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه ارومیه و شهرک‌های صنعتی محکم‌تر می‌شود.

حلقه اتحاد دانشگاه و صنعت محکم‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رئیس دانشگاه ارومیه ظهر امروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری اظهار داشت: در زمان حاضر تعامل بیشتر دانشگاه با صنعت سبب افزایش کیفیت محصولات و تولید ملی می‌شود که این امر می‌تواند رغبت مردم به استفاده از تولیدات و کالاهای ایرانی را به همراه داشته باشد.

حسن صدقی افزود: تعامل و همکاری بیش از پیش بخش صنعت و دانشگاه، زمینه ایجاد اشتغال پایدار، شکوفایی اقتصادی و تولید ثروت و رفاه اقتصادی مردم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نقش دانشگاه و صنعت در تحقق عملی و کاربردی شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موثر و سازنده است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید با شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای بخش صنعت در راستای رفع این نیازها و برنامه‌ریزی برای افزایش سطح کیفی تولیدات تلاش کنند.

رئیس دانشگاه ارومیه با تاکید بر ارتقای سطح دانش مدیران در بخش صنعت گفت: سطح دانش مدیران و وجود نیروهای متخصص در بخش صنعت می‌تواند در کیفی‌سازی تولیدات نقش کلیدی ایفا کند، از این رو در این راستا باید از نیروهای دانشگاهی کارآزموده استفاده کرد.

وی با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه حلقه اتحاد دانشگاه و صنعت محکم‌تر می‌شود، اضافه کرد: دانشگاه ارومیه در راستای حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی استان آمادگی دارد تا تجارب و دانش اساتید دانشگاهی در انجام مطالعات تحقیقی و اقدامات پژوهشی و شناخت مشکلات موجود و رفع آن‌ها را در اختیار شرکت قرار دهد.

رئیس دانشگاه ارومیه از وجود بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور خبر داد و بیان کرد: باید تمهیدات لازم برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش صنعت فراهم و دانش این افراد در چرخه تولید و رشد اقتصادی استان به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول