اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین:

شهرداری سالانه 20 درصد فضای قزوین را ساخت و ساز می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین سالانه 20 درصد فضای این شهر را ساخت و ساز می‌کند.

شهرداری سالانه 20 درصد فضای قزوین را ساخت و ساز می‌کند

مسعود حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: همچنین در سال‌جاری با احداث بناهای تجاری و اداری 200 هزار مترمربع بنا در شهر قزوین ساخته می‌شود.

حق‌لطفی افزود: هم‌اکنون تعداد پنج برج بالای 13 طبقه در سطح شهر و نیز مجموعه فرهنگی و نشر آثار امام خمینی (ره) قزوین نیز در شش طبقه در منطقه دو شهرداری قزوین با اعتبار 23 میلیارد ریال در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اعتبار ساخت برج مسکونی الهیه در دو بلوک در سال‌جاری افزون بر 140 میلیارد ریال، تجاری حکم‌آباد 100 میلیارد ریال، بادامستان در چهار بلوک 60 میلیارد ریال، مسکونی پونک در هفت بلوک 200 میلیارد ریال و برج ساختمان اداری شهرداری قزوین در 19 طبقه واقع در بلوار شهید مطهری 90 میلیارد ریال است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین با تأکید بر اینکه اجرای این قبیل طرح‌ها موجب رونق گردشگری شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا بنا است در حوزه ترافیک نیز برنامه‌های عمرانی متعددی به اجرا درآید که ساخت بیش از 30 تقاطع غیر هم‌سطح در سطح شهر تا 20 سال آتی بخشی از این برنامه‌ها است.

حق‌لطفی تصریح کرد: ساخت پل‌های غیر هم‌سطح که از سال 89 در قزوین آغاز شده تا پایان سال 92 به 14 مورد می‌رسد.

وی اذعان کرد: تا پایان سال‌جاری تقاطع‌های غیر هم‌سطح نصر (همبستگی)، سرداران، مطهری، ایثار، ارتباطات و امام علی (ع) در بلوار شهید باهنر، به بهره‌برداری می‌رسند.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین بیان کرد: همچنین پل‌های شهید رجایی، نخبگان، سید آزادگان ابوترابی و خلیج فارس که سه مورد آخر در مرحله تکمیل نقشه و جذب پیمانکار هستند، اواخر سال 92 بهره‌برداری می‌شوند.

حق‌لطفی اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث پل امام علی (ع) را در سال 91 افزون بر 80 میلیارد ریال، اعتبار پل نصر را 37 میلیارد ریال، ارتباطات را هفت میلیارد ریال و ایثارگران را 60 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین در سال‌جاری اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت پل زیرگذر شهید مطهری 28 میلیارد ریال، آیت‌الله ابوترابی 20 میلیارد ریال، خلیج فارس 20 میلیارد ریال و سرداران 30 میلیارد ریال است.

حق‌لطفی یادآور شد: حوزه معاونت عمرانی شهرداری قزوین به شهروندان متعهد می‌شود در اسرع وقت نسبت به اتمام اجرای این طرح‌ها اقدام کرده و تلاش می‌کند تا پیش از آغاز فصل مدارس از آنها بهره‌برداری کند.

وی احداث پل‌های عمران (9 دی) و نادری (7 دی) را در مدت 15 ماه مطلوب دانست و بیان کرد: مدت تعیین شده برای ساخت سه پل؛ نصر، سرداران و مطهری 14 ماه است، اما معاونت فنی و عمرانی می‌کوشد دو ماه زودتر از موعد مقرر آنها را اجرایی کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین با بی‌نظیر خواندن این کار در صورت اجرا، یادآور شد: البته تحقق این هدف نیازمند پشتیبانی بیش از پیش شهروندان، اداره راهنمایی و رانندگی و همه دستگاه‌های مربوطه است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول