اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین اعلام کرد:

تقدیم بودجه شهرداری قزوین در نیمه اول دی ماه به شورا

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: شهرداری باید در نیمه نخست دی ‌ماه سال جاری بودجه را به شورا تحویل دهد تا نسبت به بررسی و تصویب آن در فرصت مقتضی اقدام شود.

تقدیم بودجه شهرداری قزوین در نیمه اول دی ماه به شورا
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های شهرداری قزوین بیان کرد: مدیریت زندگی در عصر حاضر که با شتاب فزاینده تکنولوژی و فن‌آوری همراه است و نیازها و متعلقات خاص خود را به شهروندان تحمیل می‌‌کند، امری پیچیده و مستلزم سرمایه‌گذاری فکری، علمی، اجرایی و مالی است.
وی ادامه داد: برخورداری از رفاه و آرامش نسبی در جریان زندگی روزمره که در تعریف مکانیزم‌های آن می‌توان به ترافیک روان، سیمای بصری خوشایند، رنگ‌آمیزی و نورپردازیهای مدرن و غیره از طریق بهره‌مندی از خدماتی نظیر فضای سبز، بازیگاه، بوستان‌های ورزشی یا تفریحی، برنامه‌های آموزشی یا طرح‌های مفرح، نظافت مناسب شهر، عمران و غیره اشاره کرد آرمانی است که تحقق آن نیازمند حضور و فعالیت متخصصان و صاحب‌نظران خاص هر حوزه است.
شهردار قزوین اضافه کرد: اینگونه می‌توان از طریق به کارگیری فن و دانش تخصصی هر یک، هم بر سرعت تأمین این خواسته‌ها افزوده شود و هم کیفیت خدمات ارائه شده به واسطه تخصصی شدن فکر، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مربوط به هر حوزه افزایش یابد.
وی افزود: اما این تخصصی شدن حوزه‌ها به هیچ عنوان به معنای جزیره‌ای عمل کردن و منافات رویکرد یکی با دیگری نیست و دستیابی به هدف گذاری‌های صورت گرفته برای این شهر تنها در صورت تحقق مدیریت متحد شهری صورت می‌گیرد و این اتحاد و یک صدایی باید در بعد درون سازمانی یعنی در خود مجموعه شهرداری نیز نمود عینی و عملی داشته باشد.
نصرتی توضیح داد: بدیهی است که هر یک از سازمان‌های شهرداری برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود در سطح شهر نیازمند بسترسازی‌ها، همفکری‌ها، خدمات‌رسانی‌ها و مشارکت جویی‌های خاص خود هستند و این همراهی و همفکری باید در وهله اول از خود شهرداری و از طریق هم‌اندیشی و هم‌افزایی و تعامل منسجم و تعریف شده درون گروهی میان سازمان‌های آنٰ جامه عمل به خود بپوشاند.
وی عنوان کرد: این گستردگی خانواده شهرداری بهترین فرصت است برای اینکه هرگاه سازمانی اعلام نیاز کرد سایر سازمان‌های شهرداری به فراخور توانمندی و نوع تخصص، تجربه و میزان امکانات و اثربخشی خود به مدد آن بیایند و سطح خدمات آن را از نظر کیفی و کمی افزایش دهند که البته تحقق این امر با دستاوردهای قابل توجهی نظیر کاهش احتمال وقوع آزمون و خطا و اتلاف وقت و انرژی از طریق همه جانبه‌نگری در اجرای یک طرح همراه خواهد بود.
شهردار قزوین خطاب به رؤسا و مدیران عامل سازمان‌های شهرداری توصیه کرد: همانگونه که تاکنون در راستای این سیاست‌گذاری شهرداری حرکت شده از این پس نیز با همت و همدلی صادقانه در راستای تقویت و تثبیت آن باید کوشید.
وی اعلام کرد: البته انعقاد قرارداد بین سازمان‌های مختلف شهرداری به منظور مشارکت و همراهی در اجرای یک طرح یا برنامه شهری که یکی از موضوعات مورد تأکید از سوی حسابرس بودجه نیز بوده و فقط به دلیل پرهیز از تشریفات و تسهیل و تسریع در روند تحقق برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفته نیز موضوعی است که در جای خود نیازمند بررسی است.
نصرتی اظهار کرد: به عنوان مدیر ارشد مجموعه شهرداری و با هدف پاسخگویی مطلوب به نیازهای شهروندان و تأمین شهری برخوردار از امکانات و خدمات مورد نیاز از همه افرادی که در این خانواده دارای نقشی هستند انتظار دارم به شخصیت اداری و جایگاه و شأن خود در این سلسله مراتب احترام بگذارند، از تجربیات سایر اعضای این خانواده، دانش، تخصص و توانمندی‌های آن‌ها استفاده کنند، صدای یکدیگر را بشنوند و به نوبه خود دین خود را به شهروندانی که چشم انتظار تحول در شهر و تحقق خواسته‌هایشان هستند و همچنین به قزوین، شهری که در آن زندگی می‌کنند، ادا کنند.
وی تأکید کرد: در خصوص شهر هم باید همین نگاه وجود داشته باشد به گونه‌ای که هرکجا نام قزوین به میان آمد همه فارغ از هر نوع گرایش فکری، علمی، تجربی و فنی با هم یک‌ صدا و همراه شده و آبروی یکدیگر را آبروی خود و رشد و تعالی شهر را هدف غایی بدانند.
شهردار قزوین با اشاره به حسابرسی بودجه سازمان‌های شهرداری گفت: در این خصوص هرگونه مسئولیتی متوجه شخص مدیران عامل سازمان‌ها است، شهرداری قزوین یکی از شهرداری‌های پرکار کشور از نظر میزان بودجه مصوب، حجم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و همچنین پروژه‌های تعریف شده به شمار می‌رود و بدیهی است که این میزان فعالیت به همین اندازه نیز زمان و انرژی از این مجموعه می‌گیرد اما من معتقدم که هیچ یک از این موارد که در جای خود شایسته توجه است دلیل نمی‌شود که ما از مستندسازی اعداد و ارقام و آرشیو و بایگانی کردن مدارک مربوطه و ساماندهی آنها غافل شویم.
وی افزود: برای تأمین این موضوع که از ملاک‌های کلیدی در بحث ارزیابی عملکرد سازمان‌ها نیز به شمار می‌رود باید بازرس هر سازمان با حسابرس تعیین شده برای آن سازمان، ارتباط تنگاتنگی را برقرار کند و به مرور زمان به این مهارت دست پیدا کند که چه مدارک و اسنادی برای یک پروسه کاری باید تأمین شوند، راهکارهای تهیه و نحوه آرشیوسازی آن به چه شکلی است و چگونه باید آنها را طبقه‌بندی و به صورت فصلی یا مقطعی ارائه کرد تا هر زمان که حسابرس نیاز به این اسناد داشت به راحتی بتوان آنها را در اختیار وی قرار داد.
نصرتی خاطر نشان کرد: انجام این کار محاسن زیادی دارد که تنها یک مورد آن این است که زمان و انرژی‌ که در زمان اوج فصل کاری یعنی در برهه زمانی تعریف بودجه، تعیین سرفصل‌ها و ردیف‌های آن از مجموعه صرف می‌شود در طول سال و به صورت روتین به این کار اختصاص می‌یابد و نه تنها ما را از متمرکز شدن روی مبحث اصلی که بودجه‌بندی سال آتی است باز نمی‌دارد بلکه با گذشت زمان باعث می‌شود گزارشات مکتوب هر سازمان به عنوان یک بانک اطلاعاتی آنلاین در دسترس باشد.
وی با انتقاد از سازما‌ن‌هایی که با وجود تأکید حسابرس در موعد مقرر موفق به ارائه مستندات درخواستی به وی نشده‌اند، اضافه کرد: در بحث حسابرسی بودجه سازمان‌ها در سال 90 هیچ ایرادی پذیرفته نیست و همه سازمان‌ها مکلف به اعمال سیاست‌گذاری‌های مطروحه هستند.
شهردار قزوین با اشاره به نقش سازمان‌ها در تدوین بودجه 91 شهرداری بیان کرد: شهرداری باید در نیمه نخست دی ‌ماه سال جاری این بسته را به شورا تحویل دهد تا نسبت به بررسی و تصویب آن در فرصت مقتضی اقدام شود.
وی ادامه داد: هر سازمان باید با برگزاری جلسات داخلی به منظور شناسایی نیازهای اصلی، الویت‌بندی و درجه‌گذاری آنها در وهله اول و برپایی جلسات مشترک با سایر سازمان‌ها در مرحله بعدی با هدف ارزیابی نهایی موارد تعریف شده و اثربخشی و نقش‌پذیری هر ردیف از ردیف‌های دیگر و آسیب شناسی کلی بودجه در مرحله آخر به منظور رفع معایب و تقویت نقاط قوت با هدف پاسخگویی هر چه بیشتر به نیازهای شهر و شهروند سهم خود را در تعیین کم و کیف مورد انتظار از بودجه سال 91 شهرداری ایفا کند.
نصرتی در ادامه به بحث تجمع خودروها در محدوده مسیرچهار راه نادری تا 100 متری ورودی سبزه میدان اشاره و تصریح کرد: بروز این گره ترافیکی نشأت گرفته از سرد شدن هوا و تمایل شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی به منظور مصون ماندن از تغییرات جوی از یکسو و لغزندگی ناشی از یخ بستن آسفالت خیابان‌ها به ویژه در ساعات پایانی روز به دلیل برودت هوا از دیگر سو و همچنین پارک کردن خودروها و حتی تخلیه بار در عین ممنوعیت توقف در مسیر مورد نظر است.
وی افزود: ‌این مشکل با وجود یک افسر راهنمایی و رانندگی در محدوده مذکور و برخورد قاطع‌ وی با هرگونه توقف خودرو و همچنین نظم بخشی به عبور و مرورها مرتفع خواهد شد. شهردار قزوین از مدیر شهرداری منطقه مربوطه خواست با اصلاح محل اتصال روگذر در مسیر مورد نظر و همکاری با سازمان تاکسیرانی به منظور اعزام نیروی نظارتی از سوی این سازمان در ساعات 17 تا 19 عصر در محل مذکور و همچنین تعامل با سازمان اتوبوسرانی در راستای انتقال مبدأ اتوبوس‌های خیابان‌های نادری و اسدآبادی به مسیری دیگر در راستای رفع این مشکل بکوشد.
وی یادآور شد: قانون‌گرایی و ضرورت توجه به آن به عنوان یکی از حیاتی‌ترین اصول در روند فعالیت‌های شهرداری است و با مطالعه قانون وحرکت در چارچوب آن بیشترین منافع عاید شهر و شهروندان خواهد شد چرا که هیچ پشتوانه‌ای علمی‌تر از قانون و ضمانت‌های حقوقی نیست.
نصرتی در پایان خطاب به مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین تصریح کرد: همفکری با مدیریت منابع طبیعی استان، می‌تواند در زمینه شناسایی اراضی قابل استفاده برای شهرداری و بهره‌برداری احسن از آنها از طریق جذب سرمایه‌گذار و توسعه خدمات تفریحی و رفاهی این شهر گره‌گشا باشد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول