اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها

7 طرح شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها، هفت طرح شهرداری قزوین امروز با حضور جمعی از مدیران و مسئولان شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

7 طرح شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها، از 38 طرح در نظر گرفته برای این هفته از سوی شهرداری قزوین، هفت طرح به صورت نمادین ظهر امروز با حضور منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، جمال انصاری مدیرکل دادگستری، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب استان، حجت‌الاسلام حسین محمدیان مدیرکل سازمان صدا و سیمای استان، مسعود نصرتی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از مدیران و مسئولان شهری و استانی به بهره‌برداری رسید.

سالن اجتماعات عمارت شهرداری قزوین یکی از این طرح‌ها بود که کار احداث آن از تیر ماه سال گذشته آغاز شده و در مدت 16 ماه با صرف یک میلیارد و 235 میلیون ریال اعتبار زیر نظر سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به اجرا درآمد.

به گفته مدیرعامل این سازمان، پیش از این عمارت شهرداری تبریز که تأسیس آن به سال 1314 بازمی‌گردد، قدیمی‌ترین عمارت شهرداری در کشور شناخته می‌شد در حالیکه بر اساس عکس‌های پیدا شده از عمارت شهرداری قزوین و نیز تاریخ ساخت آن در سال 1306 که در کتیبه این عمارت نیز به ثبت رسیده است، عمارت قزوین قدیمی‌ترین عمارت شهرداری در کشور است.

طرح مرمت و احیای عمارت راه ـ موزه بلدیه با 340 مترمربع فضا و صرف اعتباری افزون بر یک میلیارد و 460 میلیون ریال، دیگر طرح تاریخی فرهنگی شهرداری بود که به صورت نمادین به بهره‌برداری رسید.

استودیوی رادیویی شهر قزوین هم که اجرای آن از آبان ماه سال گذشته شروع شده و در طی شش ماه، 3 میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود در بخشی از این برنامه افتتاح شد.

مرمت و احیای حیاط اصلی سرای تاریخی سعدالسلطنه، پل ارتباطات، طرح مسکونی و تجاری مطهری و نیز پل شهید رجایی طرح‌هایی بودند که امروز با حضور مسئولان کلنگ‌زنی شدند.

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته شوراها، 38 طرح با مجموع اعتبار 812 میلیارد ریال در شهرداری در نظر گرفته شده است که از این رقم، 400 میلیارد ریال مربوط به طرح مسکونی و تجاری شهید مطهری است. 

طرح مرمت بدنه پاساژ ساربان‌ها با 500 میلیون ریال اعتبار، مرمت و احیای بدنه تالار ایران با 3 میلیارد ریال اعتبار، مرمت و احیای چهار سوق و راسته قیصریه در سرای سعدالسلطنه با 30 میلیارد ریال، کف‌سازی محوطه گلزار شهدا با 2 میلیارد و 720 میلیون ریال، سالن ورزشی سازمان تاکسیرانی با یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار بخشی از طرح‌های آماده بهره‌برداری شهرداری هستند که به گفته شهردار قزوین هر هفته یکی از آنها با حضور اعضای شورای شهر و یا مدیران استانی بهره‌برداری می‌شوند.

هوشمند سازی 16 تقاطع چراغ‌دار سطح شهر از جمله چهار راه‌های بنیاد شهید، شهدا، بازار، میدان 22 بهمن، تقاطع بابایی- معلم و بابایی مدنی نیز از هفته جاری کار خود را آغاز می‌کند.

پارک آموزش ترافیک به مساحت 1.7 هکتار در سه طبقه در بوستان باراجین کلنگ‌زنی می‌شود.

طرح‌های اصلاح هندسی بلوار نخبگان، میدان مینودر و چند نقطه دیگر شهر، پل‌های عابر پیاده در بلوار امام خمینی (ره)، ضلع غربی تقاطع معلم بابایی و بلوار نخبگان مقابل بیمارستان رازی و مناسب‌سازی 12 گذرگاه عابر پیاده از دیگر طرح‌هایی است که در این مدت کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول