اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستور معاون استاندار قزوین؛

شهرداری قزوین موظف به نامگذاری مکانی به نام 9 دی شد

خبرگزاری فارس: با دستور معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین، شهرداری قزوین بار دیگر موظف به نامگذاری مکانی مناسب به نام 9 دی شد.

شهرداری قزوین موظف به نامگذاری مکانی به نام 9 دی شد
به گزاری خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز در دومین نشست هماهنگی مراسم 9 دی، به دنبال اظهارنظر نماینده شهرداری قزوین مبنی بر تغییر نام پل شهید رجایی به نام 9 دی؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با عکس‌العمل جدی خواستار نامگذاری سریع مکانی شایسته به نام 9 دی شدند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در خصوص اظهارات نماینده شهردار مبنی بر تغییر نام پل شهید رجایی به پل 9 دی اظهار کرد: اگر بناست دوستان قدمی بردارند از مکان‌‌هایی استفاده شود که قبلا به نام جایی نامگذاری نشده است.
حجت الاسلام علی قابل ادامه داد: به عنوان نمونه در تهران می بینیم خیابانی یا میدانی به نامی نامگذاری شده ولی رانندگان تاکسی با شنیدن نام قدیم و با بیان نام قدیم مسافران را جابجا می کنند.
وی افزود: پل چهار راه عمران نیز در میان مردم حتی به پل شهید رجایی نیز معروف نشده و مردم این مکان را با عنوان چهار راه عمران می‌شناسند از طرفی شهید رجایی نیز مال این انقلاب است و تغییر این نام نیز مناسب نیست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: شهرداری بهتر است روی پروژه دیگری تمرکز کند و از هم اکنون پروژه دیگری که مناسب باشد و در حال ساخت است به این عنوان نامگذاری شود و با نصب تابلویی از هم‌اکنون نام آن به نام 9 دی در میان مردم معرفی شود.
وی یادآور شد: آری تغییر نام یک پل از نام شهید بزرگوار رجایی به نام 9 دی اقدام مناسبی نیست و بهتر است شهرداری به فکر جای مناسب دیگری باشد.
 
* مکانی شایسته برای 9 دی نامگذاری کنید
در ادامه معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: 9 دی یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب است و حماسه بزرگی است که در کنار حماسه‌های دیگر به دست ملت بزرگ ایران خلق و ماندگار شد.
حجت‌الاسلام عباس نظری افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در استان قزوین برنامه‌هایی چون فضاسازی ادارات کل در شهرستان‌ها، صدور بیانیه توسط هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی، برگزاری گردهمایی هیئت‌های مذهبی، برگزاری مسابقه فرهنگی و برگزاری نشست با روحانیون مبلغ در طرح هجرت و روحانیون مبلغ اعزامی به مجامع مختلف را دارد.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نامگذاری مکانی را به نام 9 دی انجام دهید باید این نامگذاری در شأن آن مکان باشد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: به نظر من حتی نامگذاری چهار راه عمران به نام شهید رجایی نیز درست نیست و باید مکان مناسب‌تری نیز برای نامگذاری به نام شهید رجایی انتخاب شود.
 
* 9 دی تجلی اراده مردم است
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین گفت: 9 دی حماسه‌ای است که در ذات خودش تأثیرگذاری‌هایی را دارد و راز ماندگاری و تأثیرگذاری خود را هر سال بیشتر پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام علی صفی خانی ادامه داد: نفس تأثیرگذار مقام معظم رهبری و رهبری‌های حکیمانه و همچنین فرمایشات ارزشمند ایشان در کنار تعلق خاطری که مردم نسبت به عاشورا دارند موجب شد مردم به خروش آیند.
وی اعلام کرد: دشمن می‌خواست آن ایام را به نام خود تمام کند ولی با حضور مردم به نفع اسلام شد از همین رو دانشگاه آزاد قزوین نیز در هشتم دی ماه برنامه بزرگداشتی را با عنوان همایش ملی، منطقه‌ای و جهانی برای اساتید و دانشجویان برگزار می‌کند.
 
* دو پل به نام 7 و 9 دی
مسئول روابط عمومی شهرداری قزوین گفت: دو پل جدید‌الاحداث شهر قزوین که در طول یک خیابان قرار دارند یکی به نام هفتم دی و دیگری به نام شهید رجایی نامگذاری شده که به پیشنهاد یکی از اعضای شورا قرار شده است.
علیرضا منجم ادامه داد: پل شهید رجایی به نام 9 دی نامگذاری شود تا 9 دی و هفت دی در امتداد هم قرار گیرند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول