اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به جهت عدم رعایت قوانین و مقررات صورت گرفت

تجدید مناقصه در یکی از شهرداری‌های قزوین

خبرگزاری فارس: مناقصه یکی از شهرداری‌های استان قزوین به جهت عدم رعایت قوانین و مقررات تجدید شد.

تجدید مناقصه در یکی از شهرداری‌های قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، در جریان حضور و نظارت بازرس اعزامی این اداره کل بر نحوه برگزاری مناقصه در یکی از شهرداری‌های استان مشخص شد که پروژه موضوع مناقصه فاقد برآورد و نقشه‌های اجرایی است.
این گزارش می‌افزاید: در حالی که طبق جزو 2 ماده 5 و ماده 17 آیین نامه معاملات شهرداری‌های شهرستان‌ها تعیین برآورد کارشناسی شده و تهیه نقشه‌های اجرایی جزو ضروریات واگذاری اجرای پروژه‌هاست.
همچنین بدون انجام برآورد اولیه امکان تعیین سپرده شرکت در مناقصه به میزان حداقل پنج درصد برآورد مقدور نیست، زیرا در این صورت میزان منابع مالی مورد نیاز، مبنای مقایسه قیمت‌های پیشنهادی شرکت کنندگان و تعیین با صرفه‌ترین آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.
بنا بر این گزارش علاوه بر موارد فوق، واگذاری پروژه بدون تهیه و طراحی نقشه‌های اجرای پروژه‌ها منجر به عدم شفافیت مشخصات پروژه، شرایط خصوصی پیمان، تعریف کامل تعهدات کار‌فرما و پیمانکار و نیز زمینه ساز بُروز اختلافات و  مشکلات احتمالی در روند اجرای قرارداد می‌شود.
در ادامه این گزارش آمده است: سرانجام با توجه به مراتب مذکور،کارشناس اداره کل بازرسی استان آسیب‌های نواقص مذکور را برای اعضای کمیسیون معاملات دستگاه تبیین و پیرو آن مناقصه مذکور تجدید شد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول